Davčni zavezanec, identificiran za namene DDV in s sedežem v Sloveniji je uvozil blago iz tretje države. Na podlagi dokumenta EUL je bil narejen uvozni postopek, za uvoženo blago je bila narejena samoobdavčitev. Blago je bilo dobavljeno končnemu kupcu z obračunanim 22 % DDV. Ker je prejemik blaga ugotovil, da je dobavljeno blago poškodovano, ga je dobavitelj reklamiral.
Kupec poškodovanega blaga ni vrnil, ampak je za to blago zahteval nižjo ceno. Dobavitelj je reklamacijo blaga priznal in izdal dobropis, v katerem je znižal obveznost za obračunan DDV.
Slov. dobavitelj je istočasno blago reklamiral dobavitelju iz tretje države, ki mu je ravno tako priznal reklamacijo in mu na podlagi reklamacijskega zapisnika nakazal 5.000 €.
Vprašanje se glasi:
• Na kateri konto se knjiži nakazana reklamacija v višini 5.000 €, ki jo je nakazal dobavitelj iz tretje države (zmanjšam zaloge, knjižim v prihodke,…)?
• Kako je z DDV - jem? Ali bi moral slov. dobavitelj za prejeti znesek reklamacije izdati račun? Kateri člen bi moral v tem primeru navesti? Ali transakcija ni predmet DDV - ja?
Odgovor
1. V primeru vračila blaga v originalnem stanju od kupca bi morali evidentiratu zaloge in potem, ko bi slov. dobavitelj vrnil blago tujemu dobavitelju, bi morali zmanjšati zaloge. V vašem primeru pa, kolikor razumem, ni prišlo do fizičnega vračila blaga, ampak do reklamacije kakovosti blaga, ki temelji na znižanju vrednosti blaga. Torej smo po eni strani imeli stroške (kto 400 - nabavna vrednost blaga), ki smo jih nadalje prodali in dobili prihodke, prihodki, so se zaradi reklamacije kakovosti blaga znižali za višino vrednosti, ki jo je slov. dobavitelj priznal kupcu (višina DDV). Torej slov. dobavitelj izstavi dobropis v višini priznane reklamacije (za višino DDV) kupcu. Ker je slov. dobavitelj pri prvotni fakturi obračunala DDV in ga verjetno tudi plačala, se na osnovi dobropisa višina DDV zniža in se upošteva v obdobju izdaje dobropisa.
Višino priznane reklamacije v višini 5.000 eur, ki jo je tuji dobavitelj priznal in nakazal zaradi poškodbe materiala evidentirate v prihodke. Ti prihodki vam v praksi pri slov. dobavitelj nadomestijo izgubo višine prihodkov (oportunitetni stroški), ki je niste v celoti dosegli pri kupcu (saj so zahtevali nižjo vrednost) in hrkati nadomesti del stroškov, ki so nastali z reklamacijo izdelka.
Nadaljevanja članka na povezavi: Reklamacija v tretje države
>> Še niste naročnik? Preverite uporabniške pakete!
Oglejte si še druge članke s področja Uporaba slovenskih računovodskih standardov (SRS)
PRIJAVITE SE
Prijavite se z vašim uporabniškim imenom in geslom
Ste pozabili geslo?
Preizkusi brezplačno!
Avtor: Darinka Meško, mag.
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala FinD-INFO.