c S
DDV pravila dobav blaga in storitev v ZK po 1. januarju 2021 27.07.2021 S 1. januarjem 2021 se Združeno Kraljestvo obravnava kot tretja država pri določanju DDV obravnave. V nadaljevanju pojasnjujemo kakšna so pravila, kakšne so obveznosti poročanja in s kakšnimi izzivi se zavezanci soočajo pol leta po uveljavljenem Brexitu.

Skladno s pojasnilom FURS št. 0100-243/2020-1, ki povzema navodila Evropske Komisije velja, da je od 1.januarja 2021 pri dobavah blaga v ZK in iz ZK potrebno ločevati med dobavami blaga v ZK in dobavami blaga na Severno Irsko.

V primeru dobave blaga v ali iz ZK veljajo določbe ZDDV-1 za izvoz oziroma uvoz. Zavezanci v teh primerih svoje dobave ali nabave (uvoze) poročajo v okviru DDV obračunov, ne pa tudi Rekapitulacijskega poročila, kot je to v primerih Intra-comunitarnih dobav in pridobitev blaga iz EU.

V primeru dobave blaga na Severno Irsko ali pridobitve blaga iz Severne Irske pa še vedno veljajo pravila oziroma določbe ZDDV-1, ki veljajo za dobave znotraj EU. Skladno s Protokolom o Irski in Severni Irski, ki velja od 1.1.2021 do 31.12.2024, namreč velja, da se za namene transakcij z blagom uporablja oznaka XI. To  pomeni, da ti davčni zavezanci v zvezi z dobavami blaga znotraj Unije pridobijo identifikacijsko številko za namene DDV s predpono XI.

Torej, ko bo slovenski davčni zavezanec dobavil blago na Severno Irsko, davčnemu zavezancu (z identifikacijsko številko s predpono XI), bo takšno dobavo poročal v okviru DDV obračuna in Rekapitulacijskega poročila. Podobno velja, ko bo pridobil blago od davčnega zavezanca iz Severne Irske.

V praksi se še vedno pojavljajo dvomi kdaj se neka dobava v ZK šteje za dobavo v tretjo državo in kdaj za dobavo znotraj EU. Odgovor je, vedno je dobava v ZK dobava v tretjo državo oziroma izvoz. Dobave na Severno Irsko pa se obravnavajo kor dobave v drugo državo članico EU, in sicer vsaj do 31.12.2024, ko velja zgoraj-citirani Protokol.

V zvezi z opravljanjem storitev slovenskih zavezancev v ZK in prejemanjem storitve slovenskih davčnih zavezancev iz ZK velja, skladno s predmetnim pojasnilom FURS, da se obe državi, ZK in Severna Irska obravnavata kot tretji državi.

Skladno s splošnim pravilom iz 25. člena ZDDV-1 velja, da so storitve, opravljene med dvema zavezancema za DDV, obdavčene po sedeži prejemnika storitve. Ker se po prehodnem obdobju ZK in Severna Irska, pri opravljanju storitev, obravnavata kot tretji državi, slovenski zavezanec opravljene storitve zavezancu iz ZK ali Severne Irske po 1.1.2021 ne poroča več v Rekapitulacijskem poročilu, niti v DDV obračunu.

V primeru prejema storitve s strani zavezanca iz ZK ali Severne Irske, je slovenski kupec dolžan plačati slovenski DDV skladno s 76. členom ZDDV-1. Slednje seveda velja ob predpostavki, da gre za storitev, ki je obdavčena po splošnem pravilu za storitve iz 25. člena ZDDV-1.

Torej, če povzamemo zgoraj navedeno, velja, da se pravila za določitev DDV obravnave dobav blaga in storitev v/iz ZK in Severno Irsko razlikujejo v primeru dobav blaga in opravljanja storitev. V primeru dobav blaga so dobave v/iz Severne Irske z vidika DDV obravnavajo kot dobave blaga znotraj EU. Dobave blaga iz/v ZK pa se obravnavajo kot dobave v/iz tretjo/e države.

V zvezi z opravljanjem storitev, pa po 1.1.2021 v primerih poslovanja z ZK ali Severno Irsko veljajo določbe ZDDV-1, ki sicer veljajo za poslovanje s tretjimi državami.


Oglejte si še druge članke s področja Davka na dodano vrednost


PRIJAVITE  SE

Prijavite se z vašim uporabniškim imenom in geslom.

Ste pozabili geslo?
Preizkusi brezplačno!


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala FinD-INFO.