Temu se posveča pozornost predvsem zaradi tega, da se v pravilnem časovnem obdobju pripoznajo poslovni dogodki, ki bodo imeli končen učinek ob zaključku posla. Veliko se bomo morali ukvarjati z računovodskimi ocenami. Poglejmo primer v nadaljevanju:
Primer:
Podjetje, ki prodaja po pošti, je v opazovanem obdobju prodalo 200 proizvodov po 10 EUR za kos. Stroškovna cena posameznega proizvoda znaša 7 EUR. Določila prodaje kupcem omogočajo, da lahko v roku 30 dni brez navedbe razlogov vrnejo neuporabljeni proizvod, če z njim niso zadovoljni. Podjetje v tem primeru obljublja vrnitev kupnine v celoti. Podjetje na podlagi preteklih izkušanj ocenjuje, da bo vrnjenih 5% proizvodov (10 proizvodov). Dejansko je v roku 30 dni vrnjenih 8 proizvodov. Podjetju ob vračilu proizvodov nastanejo dodatni stroški zaradi prepakiranja. Ti stroški prepakiranja znašajo 10% prodajne cene vrnjenih proizvodov.
Članek s primerom knjižbe je v celoti na voljo v zbirki FinD-INFO >> mag. Darinka Kamenšek: Evidentiranje prodaje z možnostjo vračila blaga, ki povzročajo dodatne stroške
PRIJAVITE SE
Prijavite se z vašim uporabniškim imenom in geslom.
Želite prebrati članek do konca?
Registriraj se in preberi celoten članek brezplačno.
Avtor: mag. Darinka Kamenšek
Visoka šola za računovodstvo
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala FinD-INFO.