c S
Kreativne industrije v Združenem kraljestvu dobro uveljavljena panoga 18.10.2019 13:09 Maribor, 18. oktobra (STA) - V Združenem kraljestvu so kreativne industrije že uveljavljena panoga, ki ustvari več kot 100 milijard funtov na leto, njihova rast pa je kar dvakrat večja od gospodarske rasti. Priložnosti so tudi za slovenske ustvarjalce, le upati si morajo narediti ta korak, je na današnji delavnici v Mariboru povedal poslovni svetovalec Andy Hunt Vodopivec.

V mariborskem Centru za kreativnost je danes v sodelovanju z British Councilom, britanskim veleposlaništvom v Sloveniji in Britansko-slovensko gospodarsko zbornico potekalo izobraževanje v sklopu Kreativnega pospeševalnika, namenjeno pridobivanju poslovnih veščin za kreativce.

Prvi nastop je pripadel Caroline Jackman, ki je vodja razvoja talentov pri Crafts Council, agenciji za sodobno obrt in rokodelstvo v Združenem kraljestvu. "Smo nacionalna agencija, ki med drugim spodbuja mlade, da se ukvarjajo z rokodelstvom, se zavzema za ustrezno izobraževanje in podpira rokodelce in male obrtnike pri njihovem delu, da ima njihovo delo ustrezno mesto v družbi," je povedala za STA.

Takšna podpora je za majhne podjetnike zelo pomembna, še posebej, ko vstopajo na trg. "Veliko je odvisno od samozavesti in vztrajnosti. Ni potrebno samo, da znaš izdelati izdelek, ampak moraš poskrbeti tudi za druge vidike, kot so prodaja, marketing, financiranje proizvodnje. To vzame veliko energije, a ne smeš obupati," je povedala.

Državi priporoča, da ne ignorira vrednosti rokodelstva in male obrti, ne le ekonomsko gledano, ampak tudi zaradi dejstva, da spodbuja ustvarjalnost in pri ljudeh razvija občutek o vrednosti izdelkov. "Spodbujajte mlade, da izdelujejo stvari. Spodbujajte ustvarjalce, ki imajo izjemne sposobnosti in razmišljajo o trajnostnih izdelkih. Z izjemnimi idejami in kreativnostjo lahko na primer podpirajo turizem v lokalnem okolju," je povedala in spomnila, da so kreativne industrije trenutno ena najhitreje rastočih gospodarskih panog v Veliki Britaniji.

To je po njenih besedah tako tudi zato, ker ljudje kupujejo vedno bolj premišljeno. Vedno bolj jih zanima poreklo izdelkov, kako in iz česa so narejeni. "Če izobražuješ kupce, imajo rokodelci res priložnost," je povedala in kot primer navedla vrsto kakovostnih televizijskih oddaj na to temo. "Ljudje so začeli ceniti lepoto, spoštovati izdelke, ki izhajajo iz njihovega okolja, nakupujejo bolj odgovorno," je dodala.

Andy Hunt Vodopivec, ki ima svetovalno podjetje Coffee Cup Consulting, ugotavlja, da so slovenski podjetniki pri stopanju na tuje trge zelo sramežljivi in konzervativni. "Večinoma se osredotočajo na območje v obsegu 500 kilometrov in so s tem hitro zadovoljni. A če lahko prodajaš v Avstriji, Nemčiji in Italiji, zakaj ne bi prodajal tudi v Veliki Britaniji ali Franciji?" se je vprašal.

Spomnil je, da nekateri slovenski proizvajalci že dokazujejo, da so lahko uspešni na britanskem trgu. Verjame, da je lahko takšnih še več. "Korak ni lahek. A če verjameš v svojo idejo, dobro raziščeš trg, identificiraš končnega potrošnika in najdeš najboljšo pot do njega, bo šlo," je prepričan.

Vsem, ki se bodo podali na to pot, med drugim svetuje, da ustrezno načrtujejo distribucijsko verigo. "Če imate odličen izdelek, pa slabo distribucijo, ne bo šlo. Pomembna je tudi ustrezna cena izdelka. Ne verjeti, da je za vse enaka cena, ampak razmišljajte, koliko je določen potrošnik pripravljen plačati. V določenih primerih je namreč pripravljen plačati več," je pojasnil.