c S
Alpina obuja Pekove blagovne znamke in nadaljuje z zmerno rastjo 15.10.2019 08:43 Žiri, 15. oktobra (STA) - Alpina po izvedenem finančnem prestrukturiranju nadaljuje s stabilizacijo poslovanja, zmerno rastjo in izboljševanjem rezultata. To jesen je na police postavila blagovno znamko Peter Kozina, spomladi pa se vrača tudi blagovna znamka Peko. Ta mesec naj bi Alpina, ki jo od maja kot začasni direktor vodi Gregor Krajnc, dobila tudi novo vodstvo.

Kot je v pogovoru za STA povedal Krajnc, je Alpina v letih 2017 in 2018 izboljšala poslovanje. Lani je Skupina Alpina dosegla 52 milijonov evrov prihodkov od prodaje in dva milijona evrov čistega dobička. Nekaj je bilo tudi izrednih prihodkov kot posledica finančnega prestrukturiranja. Za letos pa načrtujejo podobno višino prodaje in milijon evrov čistega dobička.

Športna divizija posluje bolje kot lani in od plana, medtem ko modna divizija posluje slabše. "Po eni strani se pozna poplava čevljev iz Kitajske, ki ji je ZDA omejila dostop na svoje tržišče. Po drugi strani pa se pozna premik v usnjeni obutvi, saj program športnih čevljev vse bolj posega v modni segment," je pojasnil Krajnc.

V Alpini, ki je močna na športnem segmentu, sicer to vidijo kot priložnost, zato so na trg že dali urbane čevlje, ki jih je mogoče kombinirati za šport in službo. "Tudi naše trgovine bomo preuredili tako, da bomo naredili kombinacijo športnega in modnega programa," je napovedal Krajnc in dodal, da je glavna investicija prav posodobitev mreže trgovin.

"Kar se tiče samega poslovanja, načrtujemo nadaljnjo stabilizacijo, zmerno rast in izboljšanje poslovnega izida," je o načrtih za prihodnje leto in za naprej dejal Krajnc in spomnil, da je šla Alpina skozi zelo zahtevne čase in da je danes že v bistveno boljši kondiciji, a ima veliko prostora za izboljšanje.

Ena pomembnih nalog ostaja tudi nadaljnje zmanjšanje preteklih obveznosti. Trenutno ima Alpina še za okoli 23 milijonov evrov finančnih obveznosti ter med šest in sedem milijonov evrov obveznosti do dobaviteljev. Zaradi sezonske narave poslovanja jim lastnik za likvidnost zagotavlja tudi sezonsko posojilo, ki ga konec vsakega leta vrnejo.

Finančno prestrukturiranje je bilo ob podpori sedanjih lastnikov Družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB) in Abanke končano v začetku leta 2018. "Z DUTB tudi redno zelo dobro sodelujemo. Iz samo upnika se je prelevil v lastnika, ki dobro razume in pozna družbo," je izpostavil Krajnc, ki je vodenje Alpine prevzel maja, ko je prejšnji direktor Bojan Gantar odšel v vodstvo DUTB.

Še ta mesec naj bi Alpina dobila novega direktorja, medtem ko se bo Krajnc vrnil med nadzornike. Pričakuje, da bo Alpina z novim vodstvom še naprej razvijala tradicijo in predstavljala blagovno znamko, na katero bodo Slovenci ponosni in jim bo ponujala čevlje, po katerih bodo najraje posegali.

Alpina se dnevno prilagaja trgu. Spomladi bo na trg premierno dala kolekcijo moške in ženske elegantne poslovne obutve Peko, s čimer naj bi v prodajalne privabili bivše Pekove kupce in tudi nove kupce, ki cenijo slovenske izdelke in iščejo funkcionalno poslovno modo. Razvoj temelji na najbolj priljubljenih Pekovih kopitih, zaposlili pa so tudi nekdanjo Pekovo oblikovalko.

To jesen so na police že postavili modno kolekcijo premijske blagovne znamke najvišje kakovosti Peter Kozina, ki prav tako izhaja iz Pekove dediščine. Kolekcija, ki jo ponujajo po razširjenih prodajnih kanalih, je doživela zelo dober odziv. Sedaj v sodelovanju z oblikovalko Niko Ambrožič Urbas, ki je obraz kolekcije, že razvijajo nove modele za sezono pomlad-poletje 2020.

Nadaljuje se tudi razvoj kolekcij urbane in lahke pohodne obutve Alpina, ki sta novost na trgu in sta prav tako dosegli zelo pozitiven odziv uporabnikov. Januarja pa bodo na sejmih v tujini predstavili prenovljeno podobo blagovne znamke Alpina šport in novo generacijo tekmovalnega čevlja za tek na smučeh Elite 3.0 z inovativnimi rešitvami.

Glavni Alpinini trgi so Slovenija, Hrvaška, Skandinavija, Severna Amerika, Rusija, Nemčija, Češka, Baltske države, Bosna in Hercegovina ter Srbija. Močneje pa si želi vstopiti še v države Beneluksa, Francijo, Italijo, Avstrijo, Švico in pa na Japonsko, Južno Korejo in Kitajsko.

Alpina ima poleg proizvodnje v Žireh tudi dve tovarni v Bosni in eno na Kitajskem. V celotni skupini je 1400 zaposlenih, od tega v Žireh 360, v Alpininih prodajalnah po Sloveniji pa 140.