c S
Prodaja Adrie Airways v letu 2016 za državo manjši strošek od stečaja 11.10.2019 22:20 Ljubljana, 11. oktobra (STA) - Odbor DZ za finance na nujni seji razpravlja o posledicah privatizacije Adrie Airways, ki je pristala v stečaju. Predsednik uprave Slovenskega državnega holdinga (SDH) Gabrijel Škof je poslancem pojasnil, da je bila družba že ob prodaji na robu stečaja, prodaja Adrie Airways pa je bila kljub vloženim sredstvom za državo manjši strošek od stečaja.

Odbor o prodaji letalske družbe nemškemu finančnemu skladu 4K razpravlja na zahtevo poslancev Levice, ki terjajo pojasnila o tem, kdo je odgovoren za prodajo nacionalnega letalskega prevoznika neznanemu lastniku, ki je družbo spravil na kolena.

Luka Mesec (Levica) je dejal, da je SDH družbo prodal skladu, ki je imel 25.000 evrov kapitala, kar je štirikrat manj, kot je znašala že tako simbolična kupnina, in to po več kot 90 milijonih evrov dokapitalizacij, s popotnico še treh dodatnih milijonih evrov. "Da ob tem napoveš katastrofo, ne rabiš biti ravno vedeževalec," je dejal. Zato želi, da odgovorne inštitucije prodajo razčistijo in poiščejo odgovorne za nastalo situacijo.

Predsednik uprave SDH Škof je v odgovoru na njegova vprašanja dejal, da je bila Adria Airways že pred prodajo na robu stečaja, preobrat pa ni uspel niti novemu lastniku. Spomnil je na več državnih dokapitalizacij, s katerimi je država v predhodnih letih pomagala podjetju; skupaj se je nabralo za 93 milijonov evrov.

Postopek prodaje je bil po njegovih besedah izveden profesionalno in transparentno, skladno z mednarodnimi standardi. Vse ponudbe, ki so jih prejeli, so vključevale zahteve po sodelovanju prodajalcev v dokapitalizaciji. "Če je ne bi prodali, bi šla Adria Airways najbrž že takrat v stečaj. Omenjeni sklad je oddal najboljšo ponudbo in družbo tudi dokapitaliziral," je pojasnil.

Prodaja Adrie Airways je leta 2016 za Slovenijo pomenila manjši strošek kot stečaj, kljub temu, da so za družbo prejeli le 100.000 evrov, hkrati pa so vanjo vložili še 3,2 milijona evrov, saj je letno v obliki davkov in prispevkov v proračun prispevala okrog deset milijonov evrov. Ob tem je Škof ob idejah Levice o ustanovitvi nove družbe v sodelovanju z zaposlenimi dodal, da so predstavniki pilotov pred privatizacijo sicer izrazili interes za nakup družbe, vendar se potem za to niso odločili.

Državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar je pojasnila, da po stečaju Adrie Airways preučujejo pravne in poslovno-organizacijske alternative, s katerimi bo mogoče zapolniti vrzel, "vendar pa jih trenutno ni mogoče konkretizirati, saj potekajo z različnimi deležniki".

Predsednik odbora Robert Polnar je na sejo povabil tudi predstavnike Adrie Airways in njenih sindikalnih organizacij zaposlenih, vendar se seje niso udeležili.