c S
V gorenjskih turističnih krajih vse več gostov podpira trajnostno mobilnost 13.10.2019 17:03 Bled/Bohinj/Kranjska Gora, 13. oktobra (STA) - Gorenjska turistična središča so to poletje nadaljevala s projekti spodbujanja trajnostne mobilnosti, ki so usmerjeni v zmanjšanje problemov zaradi velikega števila avtomobilov. Z rezultati so v Bohinju, na Bledu in v Kranjski Gori zadovoljni, saj se ob krepitvi mreže javnega prevoza število obiskovalcev, ki ga uporabljajo, povečuje.

Med slovenskimi alpskimi središči je ledino na področju umirjanja prometa in trajnostne mobilnost že pred nekaj leti začel orati Bohinj, ki svoje dobre prakse širi na celotno območje Julijskih Alp. Tudi letos so v Bohinju zabeležili nadaljnjo rast uporabe javnih prevoznih sredstev. "Gre za spreminjanje navad, da gost ve, da je lahko na območju Bohinja mobilen tudi brez lastnega vozila," pojasnjuje direktor Turizma Bohinj Klemen Langus.

Zadovoljen je, da so letos prvič uvedli tudi javni prevoz na Soriško planino, pri čemer so v 15 dneh delovanja avtobusa med vikendi našteli več kot 250 potnikov, kar je za prvo sezono po Langusovi oceni zadovoljivo. Povečuje pa se tudi število ljudi, ki bohinjsko kartico mobilnosti z omogočanjem brezplačnih javnih prevozov stacionarnim gostom, uporabljajo na vlakih in na ladjicah, ki vozita po Bohinjskem jezeru.

"To smo hoteli doseči s to kartico in upam, da bomo v naslednjih treh letih prišli res do skupne kartice mobilnosti na celotnem območju Julijskih Alp," je izpostavil Langus, ki je prepričan, da so na pravi poti. Letos so že poskrbeli za poenotenje imena kartic mobilnosti. Tako se je kartica gost Bohinja preimenovala v Kartica Julijske Alpe: Bohinj.

Zgledu Bohinja na področju trajnostne mobilnosti je lani začel slediti tudi Bled, ki se po letošnjem poletju prav tako lahko pohvali z dobrimi rezultati. Z dvema poletnima avtobusa se je na območju Bleda namreč peljalo 26.000 ljudi. Že lani, ko je vozil samo na eni liniji, je bil tako imenovali shuttle bus izjemno uspešen, zato so letos uvedli še dodatno linijo.

Vozovnica je stala en evro, za goste, ki so na Bledu prenočili vsaj tri dni in so imeli Kartico Julijske Alpe: Bled, pa je bila vožnja brezplačna. Kot so sporočili iz Turizma Bled, se je na modri liniji, ki je povezovala Zasip, Bled, Gorje, Vintgar, Krnico, Zatrnik in Pokljuko, peljalo skoraj 17.000 ljudi, na zeleni liniji, ki je povezovala Bohinjsko Belo, Koritno, Ribno, Selo, Bodešče, Bled, Vintgar in Gorje pa skoraj 10.000 ljudi.

Blejska kartica mobilnosti, ki jih je bilo letošnje poletje izdanih več kot 15.000, je gostom omogočila tudi brezplačno uporabo avtobusa hop on, hop off, ki je goste vozil z Bleda v Kropo, Tržič, Radovljico, Žirovnico in ostale okoliške kraje. Gostje so si lahko brezplačno izposodili tudi kolesa v sistemu Bled Green Ways ter se peljali s sedežnico na Stražo.

Shuttle prevoze so letošnje poletje uvedli tudi v Kranjski Gori, kjer so na nekaterih najbolj obremenjenih točkah začeli zaračunavati parkirnino, obiskovalcem pa so ponudili alternativo. Med novostmi je bil tudi turistični avtobus, ki je vozil na relaciji Planica-Peričnik in prepeljal okoli 3000 potnikov.

Kot so izpostavili v Turizmu Kranjska Gora, so letos za poletno sezono izvedli kar nekaj projektov, ki so usmerjeni k spodbujanju trajnostnega delovanja tako obiskovalcev kot tudi lokalnega prebivalstva. "Vse novosti smo vpeljali z namenom, da bi s skupnimi močmi, tako obiskovalci kot tudi lokalna skupnost, stremeli k trajnostno naravnanemu turizmu," so poudarili in dodali, da bodo le tako lahko ohranili kulturno in naravno dediščino ter prispevali k mirnejšemu in čistejšemu bivalnemu okolju.