c S
Zaradi sumov nezakonitega financiranja računsko sodišče morda nad Bojana Požarja 25.09.2019 10:56 Ljubljana, 25. septembra (STA) - Računsko sodišče bi lahko vzelo pod drobnogled volilno kampanjo stranke Lista novinarja Bojana Požarja, poročajo mediji. Razlog za to je poročanje o domnevno spornih oglaševalskih poslih, ki jih je Požar sklenil z več podjetji v lasti države.

Mediji poročajo o tem, da sta najmanj podjetji Telekom in Dars sklenili oglaševalske pogodbe s podjetji, katerih zastopnik je novinar in politik Bojan Požar. Omenjajo sicer, da bi lahko imeli s podjetji Lanaka Media d.o.o. in Report d.o.o, ki ju obvladuje Požar, pogodbe sklenjene tudi v Zavarovalnici Triglav in Petrolu.

Požar uradno ni lastnik podjetja Lanaka Media, temveč je lastnica od ustanovitve dalje, od leta 2004, njegova hči Maša Kavtičnik Požar. Ta sicer živi v Franciji in ni znano, da bi se v Sloveniji ukvarjala s spletom ali televizijo, poroča 24ur.com. Podjetje Report je Požar ustanovil januarja 2007, letos pa ga je zaprl in ga pripojil podjetju Lanaka Media.

Lani je Požar s svojo listo kandidiral tako na parlamentarnih kot lokalnih volitvah, po poročanju 24ur.com pa je samo v tem volilnem letu od Telekoma in Darsa prejel najmanj 111.000 evrov. Zato se pojavljajo očitki o konfliktu interesov in nelegalnem financiranju volilne kampanje.

Na računskem sodišču doslej financiranja kampanje Požarjeve stranke niso revidirali, ker na volitvah ni uspela pridobiti toliko glasov, da bi padla pod cenzus obveznega revidiranja. A po poročanju časnika Večer so jim odgovorili, da njihovo vprašanje obravnavajo kot pobudo za revizijo, ki jo bodo preučili.

Požar je danes na družbenem omrežju Twitter zapisal, da je podjetje, ki ga vodi, "že lani preživelo vse mogoče inšpekcije, tudi #Furs. Nič niso našli, razen nekaj malenkosti, kar menda vedno najdejo. Pa naj še pride računsko sodišče, če tako - preko drugih konkurenčnih medijskih hiš - zahteva kabinet predsednika".

Medijski strokovnjak Marko Milosavljević je sicer v izjavi za POP TV izpostavil tudi nezdružljivost vlog novinarja in politika "tako z etičnega kot verjetno tudi s pravnega vidika. 'Verjetno' zato, ker morajo mnenje o tem dati ustrezni organi. V Evropi enostavno ni praksa niti ni standard, da bi novinar, če se odloči iti na volitve, ohranil svojo novinarsko funkcijo. Kaj šele, če je tudi urednik, kaj šele, če je tudi voditelj televizijske oddaje, ali če je še na kakšni menedžerski funkciji. To je etično nezdružljivo že sicer, novinarstvo in politika. To je seveda sporno, saj temu politiku omogoča veliko medijsko prednost pred drugimi. Za to ni odgovoren le sam, odgovoren je tudi medij, ki mu to omogoča," je ocenil Milosavljević.

Po njegovi oceni pa je na mestu tudi vprašanje, ali lahko državna in paradržavna podjetja sofinancirajo medije, ki jih vodi, ureja ali kako drugače nadzira posameznik, ki je dejansko v tistem trenutku politik.

Požar se je že v nedeljo na Twitterju odzval na novinarsko vprašanje, ali je lani prejel nakazila od državnih podjetij v času volilne kampanje: "Enačiti oglaševalske prihodke družbe, kjer sem direktor, niti lastnik ne, z mojimi zaslužki je povsem nesmiselno in bizarno," je zapisal.

Poslovanje s Požarjem so potrdili tako v Telekomu kot v Darsu. V Darsu so za Večer navedli, da so imeli z Lanaka media sklenjeno pogodbo za ozaveščanje uporabnikov za povečanje prometne varnosti, ki se je iztekla spomladi 2019. "Dars s podjetji, ki so povezana z Bojanom Požarjem, sodeluje že vsaj od leta 2013 in sodelovanje nikakor ni povezano z njegovim političnim udejstvovanjem. Svoje pogodbene obveznosti do Lanaka media smo redno poravnavali, tako v času volilne kampanje kot tudi izven nje," so za časnik pojasnili na Darsu.

V Telekom Slovenija pa so za POP TV zatrdili, da "ne financirajo nobene politične stranke, prav tako ne političnih programov ali volilnih kampanj". A omenjena televizija izpostavlja, da "glede na izredno ohlapno definiranost storitev v pogodbi in izredno visoko ceno glede na razmere na trgu, ki so jo plačali za oglaševanje na eni od slabše branih slovenskih spletnih strani in eni od slabše gledanih televizijskih oddaj, ne drži, da zasledujejo doseganje zastavljenih prodajnih in komunikacijskih ciljev podjetja, ampak kot državno podjetje plačujejo nekaj drugega".

Mediji se sklicujejo tudi na poročanje spletnega portala Topnews, da je "Požar za svoje medijsko delo, ki velikokrat temelji na nepreverjenih govoricah, po nekaterih informacijah pa naj bi pogosto šlo tudi za naročene diskreditacije posameznikov in organizacij, prejemal visoke mesečne zneske, kar je za projekta, kot sta Požareport in oddaja Faktor, najmanj nenavadno. Posli naj bi tekli prek podjetij, Lanaka Media in Report, ki ju obvladuje Požar".

Mediji sicer še izpostavljajo, da podjetji, ki ju vodi Požar, zelo dobro poslujeta. Družba Report je imela lani 141.267 evrov prihodkov od prodaje in 68.043 evrov dobička. Družba ima v poslovnih izkazih 404.724 evrov premoženja, od tega je 328.394 evrov kratkoročnih posojil. Tako za dana posojila Lanake Media kot posojila družbe Report obstaja verjetnost, da si jih izposoja Bojan Požar sam, piše Delo. Ob tem opozarja, da bi to lahko predstavljalo davčno utajo, saj se takšna nakazila lahko štejejo kot dohodek.