c S
Na dnevnih upravnih enot tudi o poslovanju s strankami s posebnimi potrebami 18.09.2019 13:50 Ljubljana, 18. septembra (STA) - V ospredju letošnjih dnevov upravnih enot, ki od danes do petka potekajo v Tacnu, je vprašanje, kako poslovati in komunicirati s strankami s posebnimi potrebami, kako jim stopiti naproti, jih razumeti in jim pomagati skozi labirint upravnega postopka. Uslužbenci upravnih enot pa se seznanjajo tudi z vsebinami zlorab identitete in dokumentov.

Vse tri dni bodo na omenjeni temi potekale delavnice. Načelnike in načelnice pa je danes nagovoril tudi minister za javno upravo Rudi Medved, ki je poudaril, da upravne enote delajo dobro in je strah, da bi šli v kakršne koli reorganizacije ali centralizacijo, odveč.

Poudaril je, da je sam proti kakršnikoli centralizaciji, zapiranju krajevnih uradov. Ljudje potrebujejo osebni stik. Zato je pohvalil tudi idejo, da se na letošnjih dnevih posvetijo ranljivim skupinam, da bodo lahko v odnosu do vseh uporabnikovi čim boljši. Kot je dejal, pa so ocene, ki jih državljani in državljanke namenjajo uslužbencem upravnih enot, že sedaj zelo dobre.

Minister je poudaril, da se trudijo upravnim enotam pomagati pri njihovem delu in ustvarjati čim boljše pogoje za njihovo delo. "V enem letu se vsega ne da, a delamo na tem, da bodo vaši prostori boljši, da bo informacijski sistem boljši in upam si trditi, da smo pri tem relativno uspešni," je dejal.

Spomnil je, da so letos odprli dva velika centra v Ilirski Bistrici in Lendavi, kmalu bo ta tudi v Kopru, obeta se selitev v Ljubljani. V Lenartu in Šmarju pri Jelšah so posodobili prostore, v načrtih so posodobitve tudi v Tržiču, Ljutomeru, Postojni, Zagorju. Upajo, da bodo do konca leta oz. do januarja izpeljali tudi proces obnove programske opreme, kjer tesno sodelujemo z ministrstvom za notranje zadeve.

Načelnike in načelnice je minister pozval k sodelovanju, k opozarjanju na probleme, saj so tisti, ki najbolje vedo, kateri predpisi so neživljenjski. Pri tem je ocenil, da pripombe, ki jih pošiljajo z upravnih enot, v večji meri upoštevajo pri kreiranju novih predpisov, kot so se v preteklosti. Rezultat tega pa da je tudi manj pripomb s strani upravnih enot v primerjavi s preteklimi leti.

Ministrovemu nagovoru je sledila splošna predstavitev pristopa do strank s posebnimi potrebami. Tu so povabili k sodelovanju predstavnike zvez in društev slepih in slabovidnih, gluhih in naglušnih, gluhoslepih, gibalno oviranih in tudi tiste, ki se ukvarjajo z osebami z demenco.

Delavnice o odkrivanju zlorab identitete in dokumentov pa potekajo v sodelovanju s policijo in so v prvi vrsti so namenjene uslužbencem, ki dela in naloge opravljajo na področju upravno notranjih zadev in tistim, ki delajo na prijavni službi SIGEN-CA. Za slednje je udeležba obvezna; prvih delavnic se udeležujejo uslužbenci z upravnih enot iz okolice Ljubljane, do konca leta pa naj bi jih izvedli za vse.

Kot je dejala Katarina Čepon z direktorata za informatiko na ministrstvu za javno upravo, so upravne enote izvor vseh osebnih dokumentov in je res treba preprečiti do kakšne kraje identitete ali pridobitve pravega dokumenta na osnovi ponarejenih.