c S
Razpoloženje nemških potrošnikov najnižje po aprilu 2017 30.07.2019 14:40 Nürnberg, 30. julija (STA) - Razpoloženje nemških potrošnikov bo še naprej usihalo. Kazalec zaupanja, ki ga podjetje za tržne raziskave GfK izračunava za mesec dni vnaprej, je namreč za avgust glede na julij spet nazadoval, in sicer za 0,1 točke na 9,7 točke, kar predstavlja najnižjo raven po aprilu 2017. Padanje je posledica ohlajanja svetovnega gospodarstva.

Kot so danes pojasnili v GfK, je "jasno, da imajo upočasnjevanje gospodarske rasti na svetovni ravni, trgovinski spori in razprave o brexitu vse bolj negativen vpliv na razpoloženje nemških potrošnikov". Kazalec zaupanja je tako upadel že tretji mesec zapored.

Kazalec dohodkovnih pričakovanj se je v največjem gospodarstvu v območju evra julija v mesečni primerjavi sicer povzpel za 5,3 na 50,8 točke. Minuli mesec je občutno upadel.

Kazalec, ki meri pričakovanja nemških potrošnikov glede gospodarskih gibanj v prihodnjih mesecih, pa se je julija glede na junij znižal za 6,1 na -3,7 točke, pri čemer je pod ničlo upadel prvič po marcu 2016. Nižje kot zdaj je bil nazadnje novembra 2015, ko je znašal -6,5 točke.

Tudi kazalec, ki meri pripravljenost na večje nakupe, je ta mesec zabeležil občuten padec. Zgrmel je za 7,4 točke na 46,3 točke. Nižje je bil nazadnje oktobra 2015, ko je pristal pri 44,7 točke.

Kazalec zaupanja potrošnikov je po revidiranih podatkih julija tako znašal 9,8 točke, kar je 0,3 točke manj kot junija. Avgusta bo, kot omenjeno, po današnji napovedi pri 9,7 točke.

Raziskava GfK zajema okoli 2000 gospodinjstev.