c S
V Avstriji množična podpora Uberju 01.07.2019 14:18 Dunaj, 01. julija (STA) - Avstrijo razburja predlog zakonodaje, ki bi prepovedal prilagajanje cen ponudnikom najema vozil, tudi ameriškemu Uberju. Spletno peticijo, ki jo je sprožil Uber in ki poziva k ohranjanju konkurence na področju prevozov, je doslej podpisalo skoraj 40.000 ljudi.

"Zahtevamo poštene konkurenčne priložnosti za vse ponudnike mobilnosti v Avstriji, tako da lahko lokalna podjetja za najemanje vozil in digitalne platforme za najem preživijo. S svojim podpisom se zavzameš za poštene cene, visoko kakovost, več inovacij in sodobno mobilnost v Avstriji," navaja uvod v spletno peticijo.

Uber v peticiji, ki jo je doslej podpisalo nekaj manj kot 39.000 ljudi (cilj je 50.000), poudarja, da bo prenovljeni zakon o priložnostnih prevozih onemogočil delovanje platform za najem prevoza, kot sta Uber in Holmi, v Avstriji. Hkrati bodo iz trga izrinjeni lokalni ponudniki vozil za najem in njihovi vozniki. "S tem bo tisoče gostom odvzeta možnost varnega in ugodnega prevoza," so izpostavili.

Spremembo zakona je sredi junija že potrdil avstrijski parlamentarni odbor za promet, ta teden pa bo o njej parlament odločal še na plenarni seji, poroča avstrijska tiskovna agencija APA. Novela izenačuje status taksijev in najemnih vozil in predvideva ukinitev možnosti prilagajanja cen, kot to trenutno ponuja Uber. Vsi izvajalci prevozov z osebnim avtomobilom bi namreč morali upoštevati enotno tarifo in tudi pridobiti licenco.

Trenutno morajo taksisti upoštevati fiksne cene, obračunane s taksimetrom, medtem ko se lahko pri najemnih vozilih izvajalec in najemnik za ceno dogovorita prosto. Uber se je v Avstriji prištel med ponudnike prevozov v obliki najema, zaradi česar so mu taksisti očitali cenovni dumping. Uber predlog nove zakonodaje zavrača in grozi tudi s popolnim umikom iz države.

Profesor Gerhard Strejcek z dunajske univerze je sicer ocenil, da je načrtovana rešitev lahko ustavno sporna. "Možnosti uspešne pritožbe na ustavnem sodišču ... niso majhne," je dejal. Zaščita konkurence namreč v tem primeru ne bi bila namenjena strankam, ampak taksi podjetjem, kar pa ni v skladu z javnim interesom.