c S
Slovenski založniki na kongresu na Bledu o aktualnih izzivih 14.06.2019 07:07 Bled, 13. junija (STA) - Društvo slovenskih založnikov je danes na Bledu pripravilo 17. kongres slovenskih založnikov. Kongres vsako leto združi več kot sto strokovnjakov iz celotne knjižne panoge. Poleg izobraževanja je njegov namen tudi druženje in izmenjava izkušenj ter mnenj o perečih vprašanjih.

V popoldanskem delu kongresa sta udeležence nagovorila državna sekretarka z ministrstva za kulturo Tanja Kerševan Smokvina ter minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo. Že pred tem pa so različni predavatelji predstavili vrsto tem, od stanja slovenskega založništva v lanskem letu do načinov za promocijo knjige.

Popoldanska okrogla miza je bila posvečena nacionalni kampanji osveščanja javnosti o pomenu branja in nakupovanja knjig. "Ko se v založniških krogih pogovarjamo o nujnosti takšne kampanje, je v širši okolici večkrat slišati, da se moramo pač prilagoditi spremembam, ki se dogajajo tudi z novimi tehnologijami in z njimi povezanimi spremembami," pojasnjujejo v Društvu slovenskih založnikov.

Ob tem dodajajo, da branje, bralna kultura in bralna pismenost že dolgo niso več vrednota. Postavljata pa se vprašanji, ali bi z nacionalno kampanjo lahko privzgojili navade nakupovanja in branja knjig ter kaj bi moral v luči tega storiti posamezni deležnik v knjižni verigi.

Anne-Mette Noack iz nemške Založniško-knjigotrške zbornice je predstavila nemško nacionalno promocijsko kampanjo, ki poteka od leta 2013 in povezuje knjigotržce, založnike ter avtorje, poleg veselja do branja pa je osrednje sporočilo izpostavljanje prednosti lokalnih knjigarn.

Luana Malec iz Osrednje knjižnice Srečka Vilharja Koper je predstavila možnosti nadaljnjega razvoja portala Dobreknjige.si v sodelovanju z založniki. Gre za učinkovito spletno orodje za promocijo branja in dobre literature. Soustvarjajo ga slovenske splošne knjižnice, skupaj z literarnimi kritiki in bralci. Predstavljenih je že več kot 2800 knjižnih naslovov različnih žanrov in zahtevnostnih stopenj branja.

Na kongresu so spregovorili tudi številni drugi strokovnjaki. Kot primer dobre prakse sta Rado Daradan in Mic Melanšek predstavila poslovni model in marketinški koncept svojega podjetja Hurra Studios, ki personalizirane otroške knjige Mali junaki izjemno uspešno prodaja že v šestih državah po svetu, največ v ZDA.

Petra Potočnik pa je predstavila projekt Nacionalni mesec skupnega branja, ki bo potekal od 8. septembra do 13. oktobra. Organizatorji, ki dogodek pripravljajo drugič, želijo, da bi postal vsakoletna nacionalna akcija promocije branja. Skupaj z založniki, knjigotržci in drugimi akterji želijo najti najboljše poti, kako okrepiti in dolgoročno razvijati branje in bralno kulturo na Slovenskem.

Na kongresu so podelili tudi nagrado za naj založnika, ki jo je tokrat prejel direktor založbe Beletrina Mitja Čander, in nagrado za naj knjigotržca, ki je pripadla Petri Kirn iz podjetja Mladinska knjiga Trgovina.