c S
Italijani propad združevanja Fiat in Renaulta pripisali vmešavanju politike 06.06.2019 13:20 Rim, 06. junija (STA) - Poteza italijansko-ameriškega proizvajalca avtomobilov Fiat Chrysler Automobiles, ki je umaknil ponudbo za združitev s francoskim Renaultom, odmeva tako v Franciji kot Italiji. Podpredsednik italijanske vlade Luigi Di Maio je propad ideje o združevanju pripisal vmešavanju politike, v Renaultu pa so razočarani, poročajo tuje tiskovne agencije.

"Ko se politika vmešava v poslovne procese, ni vedno korektna. Več ne bom rekel," je danes dejal Di Maio, ki je tudi minister za gospodarsk razvoj. Fiat se je namreč za umik ponudbe odločil, ker da "trenutno v Franciji niso izpolnjeni politični pogoji za uspešno združitev".

Čeprav je francoska vlada, ki upravlja s 15 odstotki Renaulta, pogojno odobrila združitev, pa upravni odbor o tem še ni sprejel odločitve, zaradi česar se je Fiat umaknil.

Iz francoskega avtomobilskega proizvajalca so danes sporočili, da so razočarani, da ne bodo imeli možnosti združevanja. Prvotna ponudba Fiata za združitev sicer po njihovih ocenah kaže na "privlačnost" Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem.

Vir blizu tega francoskega podjetja je v sredo dejal, da je francoski gospodarski minister Bruno Le Maire želel, da bi se upravni odbor znova sestal prihodnji torek, saj se bo konec tedna mudil na Japonskem, kjer se je želel na pogovorih s svojim japonskim kolegom prepričati, da združitev Renaulta s Fiatom ne bi pomenila ločitve francoskega podjetja in Nissana.

Francosko gospodarsko ministrstvo je danes sporočilo, da so dosegli dogovor pri treh od štirih pogojev za združevanje, ki so vključevali ohranitev delovnih mest in tovarn v Franciji, vendar pa so želeli dodaten čas, da bi zagotovili podporo vseh delničarjev.

Razočarani so tudi francoski sindikati, saj francoska vlada po njihovem mnenju ni dojela, kako pomemben posel bi to bil za celotno Evropo.

Fiat Chrysler je predlagal združitev, s katero bi nastal tretji največji avtomobilski proizvajalec na svetu, takoj za nemškim Volkswagnom in japonsko Toyoto, v njem pa bi imela z Renaultom vsak po 50-odstotni lastniški delež. Novo podjetje bi letno proizvedlo 8,7 milijona vozil, portfelj pa bi bil zelo širok in komplementaren, pokril bi namreč vse potrebe na trgu, od luksuznih avtomobilov do cenovno najbolj priljubljenih.

Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem bi šlo celo za največjega proizvajalec avtomobilov na svetu, skupaj bi namreč s proizvodnega traku letno odpeljalo več kot 15 milijonov vozil. Trenutno francosko-japonsko zavezništvo proizvede okoli 10,8 milijona vozil, medtem ko jih Volkswagen in Toyota po približno 10,6 milijona.