c S
Združitev Fiata in Renaulta le ob ohranitvi vseh tovarn 28.05.2019 10:31 Pariz, 28. maja (STA) - Francoske avtomobilske tovarne morajo ostati odprte, se je na predlog združitve italijansko-ameriškega proizvajalca avtomobilov Fiat Chrysler Automobiles (FCA) in francoskega avtomobilskega velikana Renault odzval francoski minister za finance Bruno Le Maire. Francoska vlada, ki je 15-odstotni lastnik Renaulta, za zdaj podpira predlog združitve.

Le Maire je danes na radiu RTL na Renaultovega predsednika Jean-Dominiqea Senarda naslovil zahtevo po jamstvu za ohranitev obstoječih delovnih mest in proizvodnih lokacij v Franciji, poleg tega pa tudi po zavezi, da se v državi ne bo zaprla nobena tovarna, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

"To je prva garancija, ki jo zahtevam od Senarda ob začetku pogajanj s Fiatom," je poudaril minister. "Glede na to, da sem prižgal zeleno luč za pogajanja, je na njem, da se v prihodnjih dneh oglasi pri meni z jamstvi, ki jih bo uspel dobiti pri Fiatu," je dodal.

V Fiatu so sicer ob predstavitvi predloga združitve z Renaultom v ponedeljek poudarili, da posel ne bo prinesel zaprtja nobene proizvodne lokacije. V Renaultu so medtem v odzivu na predlog izpostavili, da ga bodo z zanimanjem preučili, po sestanku upravnega odbora pa napovedali, da bodo pristopili k pogajanjem.

Fiat Chrysler sicer predlaga združitev, s katero bi nastal tretji največji avtomobilski proizvajalec na svetu, takoj za nemškim Volkswagnom in japonsko Toyoto, v njem pa bi imela z Renaultom vsak po 50-odstotni lastniški delež. Novo podjetje bi letno proizvedlo 8,7 milijona vozil, portfelj pa bi bil zelo širok in komplementaren, pokril bi namreč vse potrebe na trgu, od luksuznih avtomobilov do cenovno najbolj priljubljenih.

Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem bi nastal celo največji proizvajalec avtomobilov na svetu, skupaj bi namreč s proizvodnega traku letno odpeljalo več kot 15 milijonov vozil. Trenutno francosko-japonsko zavezništvo proizvede okoli 10,8 milijona vozil, medtem ko jih Volkswagen in Toyota približno 10,6 milijona.

Združitev bi bila po predlogu izvedena prek novoustanovljenega krovnega podjetja s sedežem na Nizozemskem.