c S
Ob napovedani stavki pristaniških pilotov pozivi k sistemski ureditvi področja 28.03.2019 07:08 Koper, 27. marca (STA) - Večina zaposlenih v družbi Piloti Koper, ki so se pridružili sindikatu žerjavistov, vztraja pri zahtevah po ukrepih za večjo varnost na delovnem mestu, v prvi vrsti s povečanjem števila zaposlenih. Ob tem so v sindikatu danes opozorili na potrebo po sistemski ureditvi tega področja. V podjetju Piloti Koper vztrajajo, da sindikat ni reprezentativen.

Sindikalist Rok Parovel je na današnji novinarski konferenci Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti (SŽPD) uvodoma opozoril, da jih vodstvo družbe Piloti Koper po enem tednu od napovedi stavke še ni poklicalo na pogajanja, odzvale se niso niti država in njene institucije.

Po besedah Mladena Jovičiča so bili v napoved stavke prisiljeni po več kot šestih mesecih neuspešnih poskusov vzpostavitve dialoga z delodajalcem, saj ta ignorira vsakršen dialog. Stavkovne zahteve so v prvi vrsti varnostne narave, saj so piloti preobremenjeni, pogoji dela pa neustrezni, tako da "je samo visoka stopnja zavesti in odgovornosti pilotov zaslužna za to, da do nekih incidentov še ni prišlo".

Sindikalist Mirko Slosar pa je navedel, da delodajalec ne vlaga v plovila, ki so tako zastarela in posledično nevarna. Delavci, ki ne morejo niti v celoti koristiti dopustov, pa trpijo za izgorelostjo.

Zaposleni v Piloti Koper so se sami obrnili na SŽPD, tako da trenutno združujejo devet od skupno 13 zaposlenih v podjetju, je pojasnil Jovičič.

Kot je dodal, v prvi vrsti zahtevajo zaposlitev dovolj velikega števila ljudi, in sicer konkretno njihovo podvojitev, kar bi bilo primerljivo s Kopru podobnimi pristanišči. Prav tako zahtevajo nakup ustrezne varnostne opreme in novih plovil, saj so sedanja zastarela in neustrezna. Nazadnje zahtevajo dvig plač pilotov, ki naj bodo primerljive s plačami pilotov v konkurenčnih pristaniščih.

Ob tem je Jovičič poudaril, da gre za zahtevno in stresno delo, njihove zahteve pa glede na visoke dobičke podjetja Piloti niso nerazumne, saj je denarja dovolj.

Jovičič je še poudaril, da ni v njihovem interesu, da do stavke, napovedane za 3. april, pride, ne bodo pa dovolili, da se zadeve rešuje na hrbtih delavcev. V primeru stavke bodo vztrajali do izpolnitve zahtev, stavka pa bo imela polno podporo sindikata žerjavistov.

Glede reprezentativnosti sindikata, ki je od samega začetka ugovor delodajalca, pa je Jovičič pojasnil, da so iz previdnosti napovedali stavko z večino zaposlenih, tako da so ne glede na status SŽPD zakonski pogoji za stavko izpolnjeni.

Obenem so v sindikatu opozorili na potrebo po ustrezni zakonski ureditvi področja pristaniške pilotaže, saj podjetje Piloti Koper nima koncesije in torej niti posebne zakonske odgovornosti za izvajanje te dejavnosti. Po njegovem bodo ustrezne korake za to, da do stavke ne pride, morale narediti ustrezne institucije, v prvi vrsti uprava za pomorstvo in ministrstvo za infrastrukturo, ki bo v nasprotnem primeru, tako Jovičič, odgovorno za nastalo škodo.

Na dogajanje se je danes ob ogledu gradnje dostopnih cest do trase drugega tira odzvala infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek in dejala, da je "žalostno, da je država po zakonu oz. koncesijski pogodbi dolžna zagotavljati tako imenovano pilotažo, pa je ne".

"V tem trenutku vlada nima nikakršnega razmerja. Se pa tudi lahko vprašamo, zakaj od leta 2008, ko je bila v koncesijsko pogodbo vključena tudi zaveza, da bi država morala to zagotavljati, noben moj predhodnik tega ni naredil," je dodala. O dogajanju v podjetju Piloti Koper bo seznanila koalicijo, nato se bodo skupaj odločili kako naprej.

Predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel je medtem dejal, da dogajanje v Luki Koper pozorno spremljajo. "Obžalujemo, da je situacija takšna in srčno upamo, da se bodo razumno dogovorili, da do stavke ne pride, saj bi to luko ohromilo," je dejal.

Že v torek so se ob napovedani novinarski konferenci pisno odzvali v družbi Piloti Koper. Kot so navedli, sindikat žerjavistov ni in ne izpolnjuje pogojev, da bi postal reprezentativni sindikat. Po drugi strani pa je SŽPD kljub temu vse od jeseni postavljal zahteve in izvajal pritiske na delodajalca, "kar se je stopnjevalo vse do napovedi nezakonite stavke".

Sindikatu pri tem očitajo, da je vseskozi aktivno preprečeval vsakršno dogovarjanje z delavci, nazadnje pa v ospredje potisnil same delavce, "da bi nanje prevalil tudi vso odgovornost za škodo, ki je podjetju zaradi ravnanja SŽPD že nastala".

Delodajalec je sicer obenem zatrdil, da ne kršijo delovne in druge zakonodaje, z delavci pa da je dialog potekal ves čas delovanja družbe. Ne glede na to, da SŽPD mimo zakona ne smejo priznati reprezentativnosti, pa delodajalec nikoli ni preprečeval pravice delavcev do stavke.

Po sestanku z zaposlenimi sredi februarja je delodajalec predlogom zaposlenih glede zaposlitve dodatnega pilota ter glede plač in dodatkov v celoti ugodil in jih celo presegel, zaposleni pa so tedaj izrecno potrdili, da so bila z dogovorom rešena vsa odprta vprašanja in odpravljena morebitna nesoglasja ter da do delodajalca nimajo drugih zahtevkov iz delovnega razmerja.

V podjetju so tudi zavrnili očitke glede pritiskov na zaposlene, za napovedano stavko pa ocenili, da ta ni nujna, primerna niti sorazmerna, saj bi z njo nastale velike težave in visoka gospodarsko škoda, na drugi strani pa primerjalno majhna korist. Kot so še zapisali, si sami prizadevajo za mirno rešitev spora, kar pa naj bi aktivno preprečeval prav SŽPD.