c S
Podjetja obljubila preglednejše navajanje cen najema vozil 26.03.2019 07:11 Bruselj, 25. marca (STA) - Pet vodilnih podjetij na področju najema vozil - Avis, Europcar, Enterprise, Hertz in Sixt - se je, potem ko so jih k temu pozvali Evropska komisija in evropski organi za varstvo potrošnikov, zavezalo k spremembi načina navajanja cen. Odslej bo cena navedena bolj pregledno in bo prikazovala vse dejanske stroške, so sporočili iz Bruslja.

Podjetja so se zavezala, da bodo v skupno ceno rezervacije vključila vse stroške - tudi dodatne stroške, kot so posebna doplačila za odkup goriva, letališke pristojbine, za mladega voznika ali za vračilo vozila na drugi lokaciji od prevzemne.

V pogojih poslovanja bo peterica tudi jasno opisala ključne storitve najema v vseh nacionalnih jezikih. To pomeni, da se potrošnikom ne bo treba ukvarjati z nejasnimi ali zavajajočimi informacijami o glavnih pogojih najema, kot so vključeno število kilometrov, pravila glede goriva, pravila glede odpovedi rezervacije, zahteve glede varščine in podobno.

Prav tako bodo ponudniki vozil za najem jasno navedli ceno in podrobne informacije o neobveznih dodatkih, zlasti o zavarovanjih, ki zmanjšujejo znesek soudeležbe potrošnika v primeru škode. Jasno mora biti navedeno, kaj je v primeru škode krito pri osnovni ceni najema, zlasti pa še, kaj bo v tem primeru še moral plačati voznik. Preden potrošnik kupi dodatno zavarovanje, bi moral biti prav tako jasno obveščen o tem, kaj je v tako zavarovanje vključeno in kaj ni, navajajo v Bruslju.

V danes objavljeni oceni sicer Bruselj ugotavlja, da sta Enterprise in Sixt že izvedla vse zahtevane spremembe za popolno spoštovanje evropske zakonodaje. Podjetje Avis se je zavezalo, da bo preostale spremembe izvedlo do maja, podjetje Europcar, h kateremu zdaj spada tudi Goldcar, pa do junija. Hertz se je zavezal, da bo vse potrebne spremembe izvedel najpozneje do prvega četrtletja 2020.

Če podjetja ne bodo izpolnjevala svojih zavez, se lahko organi za varstvo potrošnikov odločijo za izvršilne ukrepe.

"S pritiskom na podjetja smo dosegli, da ne bo več neprijetnih presenečenj ob plačilu za najem vozila. Resnično nadležno je, če moramo dopust pričeti z nenačrtovanimi dodatnimi stroški in prebiranjem zapletenih pogodb. Želim, da bi evropski potrošniki lahko kar najbolj uživali v dopustu, ne da bi jih skrbela neljuba presenečenja na končnem računu," je poudarila evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Vera Jourova.