c S
Končali projekt razvoja in promocije blagovne znamke Dobrote Dolenjske 09.03.2019 10:00 Šentrupert, 09. marca (STA) - Zavod za trajnostni razvoj Temeniške in Mirnske doline je v Šentrupertu na Dolenjskem s podelitvijo certifikatov ponudnikom, ki so zadostili strokovnim zahtevam, te dni končal 15-mesečni projekt razvoja in promocije skupne blagovne znamke Dobrote Dolenjske ter vzpostavitve mreže lokalnih ponudnikov. Projekt je stal nekaj manj kot 195.000 evrov.

Vodja razvoja in projektov omenjenega zavoda Barbara Jerovšek je povedala, da skupno blagovno znamko Dobrote Dolenjske zdaj sestavlja 455 različnih izdelkov in storitev več kot 70 s certifikati potrjenih ponudnikov celotne Dolenjske.

Projekt v okviru delovanja Lokalne akcijske skupine Dolenjska in Bela krajina sta v štirih petinah denarno podprla država in evropski sklad za regionalni razvoj.

Pojasnila je, da je bil projekt poleg raziskovanja, obujanja in sodobnega razumevanja dolenjske kulinarične, rokodelske in duhovne dediščine usmerjen v predstavitev trajnostne lokalne pridelave in potrošnje, povezal je dolenjske proizvajalce in ponudnike ter ponudil "prvovrstne izdelke dolenjskega porekla".

Ti morajo po zastavljenih pravilnikih vsebovati vsaj 70 odstotkov surovin dolenjskega porekla, s tako visokim deležem lokalnih surovin pa so kupcem zagotovili "maksimalno identiteto, pristnost in sledljivost izdelkov".

Med projektnimi dosežki je Jerovškova navedla, da so skupaj z etnologom Janezom Bogatajem izdali Strategijo gastronomije Dolenjske s kulinarično piramido in prvim regionalnim kulinaričnim zemljevidom Okusi Dolenjske, pripravili so vso dokumentacijo omenjene blagovne znamke, vrsto delavnic, štiri kulinarične prireditve, vzpostavili bazo lokalnih ponudnikov in zasnovali 10 novih turističnih kulinaričnih poti Lokalno in zdravo.

Projekt obsega še spletno stran in spletno trgovino, ki ju še izdelujejo. Izvedli so še sedem "certificiranj" v sedmih kategorijah, in sicer za kulinarične izdelke in pridelke, za rokodelske izdelke, za jedi in pijače v gostinskih lokalih, za kulinarične prireditve, za turistične izdelke, namestitve in celotno ponudbo, je še dejala Jerovškova.

Predsednik strokovne komisije Bogataj je ocenil, da je blagovna znamka Dobrote Dolenjske najbolj kakovostno in raznoliko zastavljena skupna blagovna znamka na Slovenskem.

Izpostavil je inovativnost številnih ponudnikov ter visoko kakovost kulinaričnih in rokodelskih izdelkov, zlasti sira, žita, marmelad, medu, ročno nabranih čajev, vina, žganih pijač, suhomesnatih izdelkov, lesnih in lončarskih izdelkov in podobno.

Med potrebnimi izboljšavami je med drugim navedel nedorečeno poimenovanje nekaterih izdelkov, nepotrebno uporabo tujega jezika pri poimenovanju posameznih izdelkov in slabo celostno podobo posameznih izdelkov. Opozoril je še, da Dolenjce veliko dela čaka še pri ponudbi kakovostne namestitve in turističnih doživetij.