c S
V Novem mestu podpisali pogodbo za projektiranje brvi preko Krke 18.02.2019 13:35 Novo mesto, 18. februarja (STA) - Mestna občina Novo mesto in direktor podjetij Ponting inženirski biro ter Pipenbaher inženirji Marjan Pipenbaher sta danes podpisala pogodbo o projektiranju brvi v Irči vasi. Celotna naložba naj bi stala dober milijon evrov, občina pri tej računa na dobre štiri petine kohezijske denarne podpore. Brv naj bi zgradili do konca prihodnjega leta.

Novomeški župan Gregor Macedoni je ob podpisu pogodbe povedal, da bo projektiranje brvi v novomeški Irči vasi stalo nekaj manj kot 50.000 evrov.

Končali ga bodo v drugi polovici leta, izvedbeni javni razpis pa po najbolj optimističnih pričakovanjih oz. po ureditvi zadnje zadeve pri urejanju lastništva nad zemljišči pričakujejo konec leta. Končanje predvidoma osemmesečnih gradbenih del je še napovedal za konec prihodnjega leta.

Pipenbaher je ob tem opozoril, da bo omenjena brv "konstrukcijsko zelo inventivna" in bo kot taka novost na Slovenskem. Dodal je, da bodo po podobni zasnovi gradili tudi vzporedni most za pešce in kolesarje na novomeški vzhodni obvoznici v Ločni. Pri načrtovanju obeh pa so skušali čim manj posegati v Krkino naravno okolje.

Omenjeni vzporedni most bodo sicer gradili v okviru gradnje prvega dela južnega odseka ceste tretje razvojne osi.

Javni natečaj za oblikovanje idejne zasnove za več let načrtovano brv za pešce in kolesarje v Irči vasi so sicer objavili predlani. Zbornica za arhitekturo in prostor je nato julija predlani objavila zmagovalno arhitekturno rešitev, z novomeške občine pa so takrat sporočili, da naj bi graditi začeli v drugi polovici preteklega leta.

Po podatkih novomeške občine je ocenjevalno komisijo najbolj prepričala rešitev s sodobno mostno konstrukcijo, ki je po zasnovi najbližje tradicionalni viseči brvi, "ki Krko elegantno premošča z minimalnimi posegi v naravno okolje".

Kot avtorje zmagovalne rešitve so navedli inženirje gradbeništva, Marjana Pipenbaherja, Tomaža Weingerla in Aleša Filipiča, arhitekte, Blaža Budjo, Roka Jereba in Nino Majoranc ter krajinskega arhitekta Dušana Stuparja.

Ti so omenjeni most zasnovali brez vmesnih podpor, ki po mnenju avtorjev pomenijo grob poseg v naravno okolje, krati pa lahko med neurji ovirajo rečno pretočnost.

Poudarili so tudi, da "obešena (viseča) mostna konstrukcija z vitko, oblikovno izčiščeno in racionalno konstrukcijo kot tanka linija v blagi krivulji povezuje oba bregova in spominja na tradicionalne brvi preko hudournikov in potokov".

Na novomeški občini so med tehničnimi podatki navedli, da predlagani razpon brvi znaša 125 metrov, s konstrukcijo debeline 42 centimetrov na robu in 17 centimetrov v srednjem delu. Obojestranska opornika pa se naj bi v stranskem pogledu na brv zlila z rečno brežino.