c S
Bruselj proti združitvi Siemensa in Alstoma 06.02.2019 15:16 Bruselj, 06. februarja (STA) - Evropska komisija je prižgala rdečo luč načrtovani združitvi nemškega Siemensa in francoskega Alstoma, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Bruselj je združitev po besedah pristojne komisarke Margrethe Vestager zavrnil, ker podjetji nista bili pripravljeni nasloviti zelo resnih pomislekov komisije glede konkurenčnosti.

Evropska komisija je načrtovano združitev francoskega in nemškega podjetja zavrnila kljub močnim pritiskom iz Pariza in Berlina, je poročala AFP. Evropska komisarska za konkurenco Vestagerjeva je v izjavi za javnost poudarila, da je komisija združitev prepovedala zaradi nepripravljenosti podjetij za pojasnila o resnih pomislekih glede konkurenčnih pravil.

Siemensov izvršni direktor Joe Kaeser je v odzivu na odločitev komisije izpostavil potrebno po spremembi unije. "Evropa nujno potrebuje strukturne reforme... zaščita lokalnih potrošnikov ne sme pomeniti, da Evropa ne more imeti enakih konkurenčnih pogojev kot vodilne države, kot so Kitajska, ZDA in druge," prvega moža nemškega velikana povzema AFP.

Alstom današnjo odločitev komisije vidi kot "korak nazaj" za evropsko industrijo. Kot so dodali, sta podjetji dali obširna pojasnila, s katerimi sta naslovila vprašanja komisije. "Združitev bi ustvarila evropskega igralca, ki bi se bil sposoben spoprijeti s konkurenčnimi neevropskimi družbami," so še navedli v Alstomu in dodali, da se bodo zdaj osredotočili na lastno rast.

Evropski podjetji sta združitev v železniškega velikana napovedala septembra 2017, med glavnimi razlogi zanjo pa sta navajala boljše možnosti za tekmovanje s kitajsko konkurenco na globalnem trgu. Skupno podjetje bi bilo aktivno v 60 državah, njegov letni promet pa bi znašal 15,6 milijarde evrov. To je še vedno precej manj od kitajskega velikana CRRC, ki letno ustvari 26 milijard evrov prihodkov od prodaje.

Koncerna sta v preteklih mesecih ponudila odprodajo določenih poslovnih aktivnosti in dostop do nekaterih tehnologij, da bi Bruselj prepričala, da jima dovoli združitev. Minuli teden sta sprejela še dodatne kompenzacijske ukrepe.

"Brez zadostnih pravnih zavez bi ta združitev pomenila višje cene signalizacijskih sistemov, ki zagotavljajo varnost potnikov," je danes še izpostavila komisarka.

Veto Evropske komisije je razburil Pariz, kjer so ministri v preteklih tednih močno lobirali za združitev Alstoma in Siemensa. Francoski finančni minister Bruno Le Maire je potezo komisije označil za "gospodarsko napako". Za francosko televizijo je dejal, da Bruseljska poteza predstavlja vodo na mlin Kitajski.

Rdeča luč združitvi bo po poročanju AFP z vidika Francije in Nemčije pomenila tudi politično rano v karieri Vestagerjeve, ki je več let veljala za vzhajajočo zvezdo evropske politike. Potem ko se je v preteklih letih spopadla z ameriškimi korporacijami, med drugim z Googlom, Facebookom in Applom, so jo mnogi označevali za evropsko junakinjo. Vestagerjevo so večkrat omenjali tudi med kandidati za vodilne evropske položaje, med drugim tudi za prvo damo Evropske komisije.

Komisarki v bran so sicer med drugim stopile Velika Britanija, Nizozemska, Belgija in Španije, ki so so ustrašile višjih cen storitev njihovih državnih železniških družb.

Podporniki združitve pa so po drugi strani komisarko prepričevali, naj se ozre izven Evrope in v obzir vzame tudi močno rast kitajskega CRRC, ki je prav tako rezultat združitve dveh kitajskih podjetij. "Ali niso področja, kot so letalstvo, železnice in banke tista, kjer je treba gledati na globalni trg, ne pa na evropskega," je izpostavil nemški gospodarski minister Peter Altmaier.