c S
Informacijski pooblaščenec s projektom za izobraževanje manjših in srednje velikih podjetij 07.11.2018 11:05 Ljubljana, 07. novembra (STA) - Informacijski pooblaščenec bo do septembra 2020 izvajal evropski projekt RAPiD.Si, ki je namenjen izobraževanju manjših in srednje velikih podjetij ter posameznikov o reformi zakonodaje s področja varstva osebnih podatkov. Projekt financira Evropska komisija v okviru splošnega programa za pravice, enakost in državljanstvo 2014-2020.

Nova pravna akta - splošna uredba o varstvu podatkov, ki jo uporabljamo od 25. maja, in prihajajoči zakon o varstvu osebnih podatkov za upravljavce pomenita precejšnjo širitev obveznosti in nalog, manjša in srednje velika podjetja pa za implementacijo zakonskih zahtev v praksi pogosto nimajo zadostnih virov, so sporočili z urada informacijskega pooblaščenca.

V sklopu projekta je zaživela nova spletna stran www.upravljavec.si, ki odgovarja na najpogostejša vprašanja, s katerimi se v praksi srečujejo predvsem obrtniki in majhna podjetja. Na spletni strani so na voljo pojasnila in konkretni napotki, kako zadostiti zakonskim zahtevam s področja varstva osebnih podatkov in tudi neobvezujoči obrazci, ki so podjetjem lahko v pomoč. Vse do konca septembra 2019 bo majhnim podjetjem na voljo tudi telefonsko svetovanje.

V naslednjih dveh letih bo Informacijski pooblaščenec v sodelovanju z Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije (OZS) in Gospodarsko zbornico Slovenije (GZS) izvedel tudi 20 brezplačnih predavanj v osmih mestih po Sloveniji. Prvo bo 10. januarja 2019 na sedežu OZS v Ljubljani.

Drugi sklop projektnih aktivnosti je namenjen izobraževanju posameznikov o pomenu zasebnosti in njihovih temeljnih pravicah s področja varstva osebnih podatkov. "Posamezniki se namreč še vedno premalo zavedamo prave vrednosti osebnih podatkov v informacijski družbi in dejstva, da smo mi tisti, ki odločamo o svojih osebnih podatkih," so navedli. Na spletni strani www.tiodlocas.si so zato podrobno pojasnjene pravice posameznikov in konkretni napotki, kako jih uresničiti.