c S
Storitve v oblaku dvignile Microsoftov dobiček 25.10.2018 11:15 Seattle, 25. oktobra (STA) - Ameriški računalniški velikan Microsoft je v tretjem letošnjem četrtletju ustvaril 8,8 milijarde dolarjev (okoli 7,7 milijarde evrov) čistega dobička, kar je 34 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Prihodki so dosegli 29,1 milijarde dolarjev in bili medletno višji za 19 odstotkov. Najpomembneje so k dobrim izidom prispevale storitve v oblaku.

"Odlično smo začeli poslovno leto," je rezultate po poročanju tujih tiskovnih agencij pospremil prvi mož Microsofta Satya Nadella. Tretje letošnje četrtletje je bilo namreč prvo trimesečje poslovnega leta.

Prav Nadella je v zadnjih letih bdel nad preobrazbo velikana iz ameriške zvezne države Washington iz koncerna, osredotočenega na programsko opremo za domače računalnike in podjetja in znanega predvsem po operacijskem sistemu Windows, v družbo, ki se osredotoča na storitve v internetnem oblaku.

"Rezultati so odraz naših dolgoročnih investicij in doslednega izvajanja načrtov," je pojasnila prva finančnica podjetja Amy Hood in dodala, da so se prihodki od komercialnih storitev v oblaku v primerjavi z enakim obdobjem lani povečali za 47 odstotkov na 8,5 milijarde dolarjev.

Prav tako so visoko rast zabeležili pri storitvah in programski opremi, s katerimi podjetjem pomagajo povečati produktivnost in izboljšati procese. Prihodki od teh dejavnosti, med katere spada operacijski sistem Office 365, so dosegli 9,8 milijarde dolarjev.

Za eno tretjino so narasli tudi prihodki družbenega omrežja Linkedin, ki je namenjeno predvsem oblikovanju kariernih poznanstev, za 24 odstotkov na 8,6 milijarde dolarjev pa prihodki enote Inteligentni oblak, v katerega spada tudi platforma Azure, ki za podjetja zagotavlja storitve shranjevanja in obdelave podatkov.

Dobri so bili tudi rezultati ostalih bolj klasičnih divizij, kot so računalniške igre, programska oprema za osebne računalnike in prodaja izdelkov, kot je tablica Surface.

Analitiki so rezultate komentirali z besedami, da gre za dokaz priložnosti, ki jih ponujajo storitve v oblaku. Te so dejansko šele na začetku razvoja, a že ustvarjajo rast vrednosti Microsoftu in njegovemu največjemu tekmecu na tem področju, Amazonu.