c S
Gospodarska diplomacija še naprej ena ključnih prioritet zunanje politike 17.09.2018 07:30 Celje, 14. septembra (STA) - Na posvetu ekonomskih svetovalcev na sejmu Mos je novi zunanji minister Miro Cerar zagotovil, da bo gospodarska diplomacija ostala ena ključnih prioritet zunanje politike. Stari-novi gospodarski minister Zdravko Počivalšek pa je poudaril, da bo treba bolj razpršiti izvoz, saj Slovenija zdaj 80 odstotkov blaga in storitev izvozi v EU.

Cerar je na današnjem posvetu na Mednarodnem sejmu obrti in podjetnosti (Mos) dejal, da so se mnoga slovenska podjetja s svojim znanjem, inovativnostjo in konkurenčnostjo uspela uveljaviti v mednarodnem prostoru. "Nekateri ste v tujih poslovnih okoljih tradicionalno prisotni že dlje, drugi nanj šele vstopate. V vseh fazah pa so vam s svojimi aktivnostmi in znanjem na voljo gospodarski svetovalci iz naše diplomatsko konzularne mreže," pravi Cerar.

Želi si, da bi imela srednjeročno vsa slovenska diplomatska predstavništva ekonomskega svetovalca. Danes je namreč na 56 slovenskih predstavništvih v tujini 22 ekonomskih svetovalcev.

Po Cerarjevih besedah izvoz ostaja še naprej osrednje gonilo rasti slovenskega gospodarstva, zanj pa so pomembne tudi tuje neposredne investicije. Tuja vlaganja ne ustvarjajo le novih delovnih mest in zmanjšujejo brezposelnost, pač pa prinašajo tudi nova znanja, nove tehnologije, dodatne davčne prihodke, krepijo dobaviteljske mreže in omogočajo skladnejši regionalni razvoj.

Zunanje ministrstvo bo posebno pozornost namenjalo še t.i. industrijam prihodnosti, ki so digitalizacija, zelena mobilnost, nanotehnologije in krožno gospodarstvo ter nadaljevalo s podporo start-upom ter podjetjem s področja znanosti in tehnologije, je še dejal Cerar.

Počivalšek je ocenil, da je gospodarska diplomacija pomembna podpora slovenskemu gospodarstvu. Meni tudi, da mala in srednja podjetja zelo potrebujejo podporo gospodarskega ministrstva, ki pa mora za ta podjetja zagotavljati prijazno poslovno okolje. Treba je tudi povečati izvoz na tretje trge.

Počivalšek je poudaril, da je gospodarsko ministrstvo v prejšnjem mandatu sofinanciralo tržne raziskave za mala in srednja podjetja ter njihove sejemske predstavitve.

Predstavnica zunanjega ministrstva Alenka Suhadolnik je na okrogli mizi na temo Gospodarska diplomacija in slovenska mala in srednje velika podjetja, ki je sledila po posvetu, postregla s podatkom, da je le 13 odstotkov evropskih malih in srednje velikih podjetij aktivnih izven EU.

Med instrumente, s katerimi zunanje ministrstvo pomaga slovenskim gospodarstvenikom, je naštela gospodarske delegacije, mešane komisije in gospodarski sklad.

Za Suhadolnikovo je pomembna tudi močna blagovna znamka države, oktobra pa bodo imeli posvet o uporabi te znamke za podjetja.

Za mala in srednja podjetja je gospodarsko ministrstvo v prejšnjem mandatu namenilo več kot 50 milijonov evrov, je povedal predstavnik ministrstva za gospodarstvo Jernej Tovšak. Napovedal je, da bo ministrstvo do oktobra pripravilo celovite ukrepe za področje internacionalizacije.

Tudi po njegovi oceni bi morala slovenska podjetja okrepiti svojo navzočnost na tretjih trgih. Skrbi pa ga, da Slovenija ima strategijo pametne specializacije, a tega ne zna povedati in prodati.

Predstavnik Gospodarske zbornice Slovenije Mitja Gorenšček je dejal, da 56 odstotkov slovenskega izvoza opravi le 100 podjetij. "Zato je naš cilj usmeriti se v mala in srednja podjetja, ki vstopajo na tuje trge. Tem podjetjem bomo zagotavljali podporo na bližnjih trgih, kot so Nemčija, Avstrija, Švica in trgi nekdanje skupne države," je izpostavil Gorenšček.

Predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Branko Meh meni, da je za obrtnike slovenski trg premajhen. Zanj so ekonomski svetovalci zelo pomembni, zlasti pri zagotavljanju boljših pogojev na tujih trgih. Pri tem je omenil primer Avstrije, ki z administrativnimi potezami ovira vstop slovenskih obrtnikov na ta trg.