c S
Metliška Kolpa obeležuje 40-letnico delovanja 06.09.2018 10:39 Metlika, 06. septembra (STA) - Metliška Kolpa, eden vodilnih proizvajalcev kopalniške opreme v srednji in jugovzhodni Evropi, te dni obeležuje 40-letnico delovanja. V metliškem razstavnem salonu je družba te dni odprla muzej lastnih izdelkov, izdala je zbornik, drevi pa v Kulturnem centru Janeza Trdine v Novem mestu pripravlja gala prireditev za poslovne partnerje.

S proizvodnjo kopalniške opreme so začeli leta 1978 v Rosalnicah pri Metliki, pet let kasneje so izdelali prvo masažno kad Ohrid 180 in "začeli postavljati trende", je v sredo novinarjem povedal predsednik uprave Kolpe Mirjan Kulovec.

Kolpa je nato v desetletjih razvoja postala sopomenka za "vsakodnevno sodobno in prijetno srečevanje z vodo v našem domu", ob svoji 40-letnici pa velja za enega vodilnih proizvajalcev kopalniške opreme v srednji in jugovzhodni Evropi ter za vodilno izvorno belokranjsko podjetje.

"Kolpa san, vrhunski izdelki za opremo kopalnic in Kerrock, material prihodnosti z neslutenimi priložnostmi sta blagovni znamki, ki predstavljata udobje, lepoto, modernost in kakovost. Tu pa je še program Kolpa solutions, znotraj katerega poskrbimo za idejno zasnovo, načrtovanje in oblikovanje, izvedbo ter montažo modernih, udobnih in prestižnih prostorov in stavb," je navedel predsednik uprave.

Ocenil je, da je Kolpa, ki v skupini zaposluje približno 650, v matični družbi pa približno 410 ljudi, že zdavnaj prerasla domače okvire in se razvila v izvozno naravnano družbo, ki v tujini proda štiri petine izdelkov.

Kolpa upravlja tudi lastna podjetja v Nemčiji, Rusiji, na Hrvaškem, v Srbiji, Črni gori in na Madžarskem. Izdelke prodaja v 44 državah. Proizvodna podjetja ima v štirih državah.

Sicer pa so se težkih tržnih razmer v preteklih letih lotili s prilagajanjem, osvajanjem novih in obetajočih trgov, razvojem novih izdelkov z visoko dodano vrednostjo, dodatnimi storitvami ter vlaganji v znanje, razvojem novih tehnologij in tehnično posodobitvijo.

Kolpa, ki v razvoj novih izdelkov letno vloži približno milijon evrov, je tako na področju sanitarne opreme razvila nove izdelke in za večino teh dobila najvišja mednarodna oblikovalska priznanja, kot sta "Red dot" in "Best Buy Award", letos pa za kolekcijo Milo in Boul evropsko oblikovalsko nagrado "European Design Award".

Po Kulovčevih podatkih je matična Kolpa, ki je vsa krizna leta poslovala pozitivno, lani ustvarila 46,5 milijona evrov prihodkov od prodaje in s tem predlanski primerljivi izid presegla za desetino. Skupina Kolpa je lani ustvarila 52,7 milijona evrov prihodkov in s tem predlanski izid presegla za 13 odstotkov.

Čisti dobiček matične Kolpe je lani dosegel 900.000 evrov in je bil nižji od predlanskega, ki je znašal 1,2 milijona evrov. Skupina je lani zabeležila 2,2 milijona evrov čistega dobička, ta pa je bil enak predlanskemu.

V letošnjem prvem polletju je Kolpa beležila nadaljevanje rasti prodaje na vseh trgih. Prodajo je glede na enako lansko obdobje okrepila za sedem odstotkov, hkrati pa se soočala s pritiski na prodajne cene in z dvigom cene surovin.

Kulovec je še pristavil, da se prodaja v tretji četrtini tekočega leta nekoliko "ohlaja" in da si skupina v letnem seštevku obeta njeno petodstotno rast.

Skupino poleg matične sestavljajo še družbe Polira v hrvaških Radatovićih, Kolpa Zrenjanin v Srbiji, Slo San v Rusiji, Kolpa Zeta v Črni gori, Kolpa Line v Bosni in Hercegovini, Kolpa Hungary na Madžarskem in Kerrock Nemčija.