c S
Slovenski Henkel lani zaradi reorganizacije z novim padcem prihodkov 03.09.2018 07:30 Maribor, 02. septembra (STA) - Henklovi slovenski družbi v Mariboru sta lani skupaj ustvarili 89 milijonov evrov prihodkov in 7,7 milijona evrov čistega dobička. Medtem ko so v proizvodnem podjetju Henkel Maribor številke lani v primerjavi z letom prej nekoliko narasle, je prodajno podjetje Henkel Slovenija tako prihodke kot dobiček lani celo prepolovilo.

Družba Henkel Slovenija, ki jo s 30 zaposlenimi vodi Željko Smodlaka in se ukvarja s prodajo kozmetičnih proizvodov, detergentov in lepil izven koncerna v Sloveniji ter distributerjem v Makedoniji, Kosovu, Črni gori, je še leta 2016 ustvarila 73,2 milijona evrov prihodkov, letos pa zgolj 39,4 milijona. Temu primerno nižji je bil tudi lanski čisti dobiček v višini 3,2 milijona evrov, potem ko je še leto prej znašal 7,5 milijona.

Kot je v letnem poročilu, objavljenem na spletni strani Ajpesa, pojasnil Smodlaka, je bilo lansko leto za njih težko, saj so bili pogoji na trgu zelo zahtevni, z visokimi izdatki v rabatih. Glavni razlog za nižje številke pa je prehod na novi model z oblikovanjem ene same prodajne organizacije za oskrbovalno verigo.

Ker zdaj vsa prodaja povezanim podjetjem poteka iz lani ustanovljene verige Henkel Global Supply Chain, to od lani velja tudi za vse povezane osebe na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, Romuniji, Bolgariji in Albaniji, ki je bila dotlej pod okriljem slovenske družbe. Slednja je tako ustvarila za 46 odstotkov nižjo prodajo.

Obe Henklovi družbi sta se še leta 2015 poslovali s precej višjimi številkami in se približali celo 200 milijonom evrov prihodkov, s 30 milijoni evrov dobička pa so bili najbolj dobičkonosno podjetje v Mariboru. Že takrat pa so znotraj koncerna spremenili poslovni model mariborske družbe, ki odtlej opravlja samo storitev proizvodnje kozmetičnih izdelkov, medtem ko njihovo podjetje v Amsterdamu centralno upravlja vse potrebe in zaloge materialov.

Henkel Maribor, ki proizvaja kozmetične izdelke za slovenski trg in mednarodna tržišča, na katerih Henkel deluje, je zato lani ustvaril 39,6 milijona evrov prihodkov, dobre tri milijone več kot leto prej, od tega manj kot milijon evrov v Sloveniji, vse ostalo na trgih EU. Čisti dobiček družbe s 560 zaposlenimi je lani znašal 4,5 milijona evrov, dobra dva milijona več kot leta 2016.

Direktor Henkla Maribor Rolf Müller-Grünow zato v letnem poročilu ugotavlja, da se je podjetje lani soočalo z zahtevnim poslovnim okoljem, saj se je rast na relevantnih trgih upočasnila. Čeprav je bil obseg proizvodnje nekoliko nižji od načrtovanega, so vseeno dosegli izboljšanje povprečnih stroškov na proizvedeno enoto, indeksov kakovosti in proizvodnih zmogljivosti.

V podjetju so precej vlagali v trajnostni razvoj, logistiko in proizvodnjo. Med drugim so zgradili novo predčistilno napravo za čiščenje odpadnih voda, odprli nove laboratorijske prostore, ki so omogočili večjo zmogljivost tehničnih kompetenčnih centrov, nabavili so tudi novo proizvodno linijo za izdelke za ustno higieno ter dodatno avtomatizirali logistične procese v skladišču. Po zaslugi naložb so povečali portfelj izdelkov, med drugim so začel s proizvodnjo za globalno širitev blagovne znamke Barnängen.