c S
Dars gradnjo viadukta Sejanca pogojuje z dogovorom z občinami 18.06.2018 06:43 Ptuj, 16. junija (STA) - Spodnjepodravske občine kljub obljubam infrastrukturnega ministrstva, da bodo z gradnjo hitre ceste Ormož - Ptuj oziroma s tem povezanega viadukta Sejanca začeli že maja, še vedno niso dočakale tega trenutka. Dars začetek gradnje pogojuje s sklenitvijo dogovora med državo in občinami glede začasne navezave trase na obstoječo cesto Markovci-Ptuj.

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben je novembra lani ob obisku pri ormoškem županu Alojz Soku začetek gradnje hitre ceste od Ormoža proti Gorišnici napovedal za maja letos, to je dva meseca pozneje potrdil tudi na sestanku z župani ob trasi bodoče hitre ceste v Markovcih, a kljub izvedenemu razpisu ni bil izbran še niti izvajalec.

Kot so za STA pojasnili v Darsu, so postopek oddaje del pripeljali do končnega predloga izbora izvajalca, vendar formalna odločitev še ni bila sprejeta. Razlog je v tem, da med ministrstvom za infrastrukturo in občinami še ni sklenjen sporazum glede začasne navezave ceste od Ormoža na obstoječo cesto Markovci-Ptuj.

Takšnega pogoja doslej javno ni omenjal nihče, na infrastrukturnem ministrstvu pa so optimistični in pojasnjujejo, da je dogovor z lokalnimi skupnostmi po njihovem mnenju usklajen, zato v tednu ali dveh pričakujejo tudi formalni podpis dogovora.

"Odločitev o pogojevanju podpisa dogovora ni bila sprejeta na ministrstvu. Gre za odločitev Darsa, ki je ne moremo komentirati. Našo nalogo glede dogovora smo opravili in zdaj čakamo na podpis," so za STA še pojasnili na ministrstvu.

Za župana Markovcev Milana Gabrovca, ki koordinira zadeve na strani občin, pa takšno pogojevanje ni presenečenje, saj naj bi to zahtevali že na enem prvih sestankov. Takšno pogojevanje ga ne moti, saj ne bo vplivalo na njihovo odločitev za podpis dogovora.

"Jasno je, da si te ceste želimo čim prej in se zavedamo, da bo zanjo nek določen čas še potrebno potrpeti. V tem smislu se do izgradnje ceste kaj dosti ne bo spremenilo, nekoliko bolj bo to dodatno prizadelo prebivalce ob spodnjem delu Markovcev do Spuhlje, kjer bo cesta bolj obremenjena, saj bodo tam začasno speljali promet iz Ormoža.

Predvsem na ptujskem delu trase, ki še ni umeščena v prostor, pa nestrpno čakajo na doslej večkrat preloženo predstavitev prometne študije, po kateri bo postalo bolj jasno, ali jim bo uspelo državo prepričati, da je trasa južno od Ptujskega jezera bolj smiselna od severne, ki jo zaradi območja Nature 2000 na delu južne trase že ves čas zagovarja okoljsko ministrstvo.

Gabrovec z ugotovitvami študije še ni seznanjen, je pa za STA povedal, da so se dogovorili, da bi v tednu ali dneh oziroma pred poletnimi dopusti izvedeli podrobnosti, takrat pa bi podpisali tudi omenjeni sporazum med občinami in Darsom ter direkcijo za infrastrukturo.

Markovški župan sicer pravi, da je ta še vedno v fazi usklajevanja, v njej pa so tudi nekateri pogoji s strani občin. Župani zahtevajo predvsem odpravo morebitne povzročene škode, časovno omejitev začasne navezave na največ dve leti in pol ter dogovor, da si bodo skupaj prizadevali za čim prejšnjo umestitev druge faze proti Ptuju v državni prostorski načrt.