c S
Predmet davki v šole 14.06.2018 07:22 Ljubljana, 13. junija (STA) - Znanje osebnih financ v slovenskem kurikulu ni dobro. Enako slabo je po moji oceni poznavanje davkov. O tem nas v šolskem sistemu naučijo malo oziroma nič. Dobro bi bilo, da se predmet o davkih umesti v tisti del šolskega sistema, ki ga obiskuje večina šolarjev. Za začetek lahko kot izbirni predmet, piše Janez Tomažič v Financah.

OECD je ta teden razgrnil, kako si predstavlja davčno prestrukturiranje v Sloveniji. Predlagajo obdavčitev kapitala, nižjo obdavčitev dela, konkretneje prispevkov. Študija je opremljena z izračuni.

Kot smo pisali večkrat, so prav izračuni manjkali v programih političnih strank. Če je nekdo obljubil znižanje prispevkov, je zdaj jasno, da znižanje prispevkov z 22,1 na 16,86 odstotka pomeni, da v blagajnah zmanjka 519 milijonov evrov. To je ogromno denarja, a OECD ima pripravljen odgovor. Odpovedati se je treba znižanemu DDV. Potem so tu še davki na nepremičnine in spremembe davčne lestvice ter druga priporočila.

Študija je skupek priporočil. Sam jo razumem kot priročnik, ki je uporaben, ko bodo začeli pisati koalicijsko pogodbo, ali pa kot priročnik v fazi pogajanj, ker programi strank predvidevajo posege v davčno področje. Glede na sestavo sil v parlamentu lahko pričakujemo, da se bodo pogajali vsi z vsemi in v primeru nekaterih strank bo treba resno preračunati, kaj zapisano v pogodbi pomeni.

Najhuje bi bilo, če bi se nekaj zmenili, ne da bi vedeli, da ima to lahko stomilijonske posledice, še piše komentator.