c S
Kitajski Ningbo krepi sodelovanje z državami srednje in vzhodne Evrope 06.06.2018 08:18 Ningbo, 06. junija (STA) - Na Kitajskem je vrata danes odprl četrti investicijski sejem China - CEEC Investment and Trade Expo. Podatki organizatorjev kažejo, da se trgovinska menjava med mestom Ningbo, ki gosti že tradicionalno srečanje iskalcev novih poslovnih priložnosti, in državami srednje in vzhodne Evrope vztrajno povečuje, zadovoljni so tudi z novimi investicijami.

Blagovna menjava med mestom Ningbo, ki je gospodarski center in gonilo razvoja večjega gospodarskega kroga okrog Šanghaja, in državami srednje in vzhodne Evrope je lani dosegla 29,2 milijarde dolarjev, kar je 23 odstotkov več kot v predhodnem letu. To je predstavljalo 4,3 odstotka celotne menjave Kitajske z državami te regije. Leto pred tem je bil ta delež za 0,3 odstotne točke nižji.

China - CEEC Investment and Trade Expo, ki ga organizirajo kitajsko ministrstvo za trgovino, vlada province Zheijang in vlada mesta Ningbo, velja za eno najpomembnejših platform gospodarskega sodelovanja med Kitajsko in deželami osrednje in vzhodnoevropske regije.

Uvoz iz teh 16 držav v Ningbo se je lani v primerjavi z letom 2016 povečal za 74 odstotkov, kar je trikrat hitreje, kot je sicer rasel uvoz iz držav srednje in vzhodne Evrope v celotno Kitajsko. Ningbo je tako postal "najpomembnejši distribucijski center za države srednje in vzhodne Evrope na Kitajskem", so navedli organizatorji. Število investicij med Ningbojem in regijo je lani doseglo 125, od tega je bilo 46 kitajskih investicij v regiji, preostale so bile evropske v Ningboju. Gre za investicije s področja zdravstva, avtomobilskih delov, fotovoltaike, izobraževanja, turizma.

Ningbo je eno od prvih kitajskih obalnih mest, ki se je hitro razvijalo pod okriljem državnega planiranja in doživelo hiter razvoj v okviru strategije odpiranja in reformiranja. Pokriva 9816 kvadratnih kilometrov, vključno z urbano regijo, ki obsega 2461 kvadratnih kilometrov. Ima 10 milijonov urbane populacije in tretje največje pristanišče na Kitajskem, ki je tudi peto največje na svetu in se pospešeno razvija v okviru pomorske "svilne poti 21. stoletja".

Investicijski sejem je, tako kot doslej, sestavljen iz štirih glavnih komponent: investicijskega simpozija, paviljonov, konferenc in forumov ter kulturne izmenjave. Slovenija sicer zaradi pomanjkanja interesa na Expo letos ni poslala gospodarske delegacije, prav tako Slovenija tokrat nima postavljenega paviljona, na katerem bi se predstavila slovenska podjetja.

Agencija Spirit Slovenija je v času Expa želela promovirati Slovenijo kot najrazvitejšo državo v skupini držav srednje in vzhodne Evrope, ki ima najvišji bruto domači proizvod ter stopnjo inovacij in znanstvenih dosežkov na prebivalca. Razlog za nezanimanje je, kot so pojasnili za STA, verjetno večplasten. Eden od razlogov je tudi dejstvo, da ne beležijo zadostne realizacije poslov med slovenskimi in kitajskimi podjetji na račun tega dogodka.