c S
V EU marca padec prodaje novih avtomobilov 18.04.2018 10:05 Bruselj, 18. aprila (STA) - V EU je bilo marca prvič registriranih 1,79 milijona novih avtomobilov, kar je 5,3 odstotka manj kot marca lani. Kljub marčnemu padcu je prodaja v prvem četrtletju še ostala pozitivna, prodanih je bilo 0,7 odstotka več novih avtomobilov kot v enakem obdobju lani.

Padec prodaje v marcu letos je bil prvi padec letos in prvi v posameznem marcu po letu 2014. Je bila pa osnova za primerjavo visoka - marca lani je bila prodaja rekordna, je danes objavilo Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev (Acea).

Marca letos se je prodaja znižala na več najpomembnejših trgih, najbolj v Veliki Britaniji, kjer je upadla za 15,7 odstotka. Znižala se je tudi v Italiji (-5,8 odstotka) in Nemčiji (-3,4 odstotka), zvišala pa se je v Franciji (+2,2 odstotka) in Španiji (+2,1 odstotka).

V Sloveniji je prodaja marca porasla za 20,1 odstotka, prvič je bilo registriranih 7855 avtomobilov.

Med proizvajalci na prvem mestu ostaja Volkswagen, ki je marca v EU prodal nekaj več kot 405.000 vozil oz. 0,3 odstotka več kot marca lani, tržni delež pa je povečal z 21,3 na 22,6 odstotka.

Sledila sta PSA, ki je prodajo povečal za 59,7 odstotka na 285.400 vozil in tržni delež z 9,4 na 15,9 odstotka, ter Renault, ki je prodal 9,9 odstotka manj vozil, 174.900, tržni delež pa se mu je znižal z 9,5 na 9,8 odstotka.

V prvem četrtletju letos je bilo v EU prvič registriranih 4,17 milijona novih avtomobilov, 0,7 odstotka več kot v enakem obdobju lani.

Prodaja je porasla v Španiji (+10,5 odstotka), Nemčiji (+4,0 odstotka) in Franciji (+2,9 odstotka), upadla pa v Italiji (-1,5 odstotka) in Veliki Britaniji (-12,4 odstotka).

V Sloveniji se je prodaja v prvem četrtletju povečala za 8,9 odstotka, prodanih je bilo 20.359 novih avtomobilov.

Med proizvajalci je Volkswagen v četrtletju v EU prodal nekaj manj kot 987.000 avtomobilov, kar je 5,4 odstotka več kot v lanskem obdobju, tržni delež se mu je povečal z 22,6 na 23,7 odstotka.

PSA je prodajo povečal za 65,9 odstotka na 687.400 vozil, s čimer mu je tržni delež poskočil z 10 na 16,5 odstotka. Renault je prodal tri odstotke več vozil, okoli 411.300, tržni delež pa se mu je zvišal z 9,6 na 9,9 odstotka.