c S
Podjetniško trgovska zbornica zadovoljna z dosežki v letu 2017 30.01.2018 14:15 Ljubljana, 30. januarja (STA) - Podjetniško trgovska zbornica, ki deluje v okviru Gospodarske zbornice Slovenije, je lani sodelovala v nekaterih zakonskih postopkih, med drugim glede zakona o motornih vozilih in urejanja delovnega časa v dejavnosti trgovine. Kot so povedali na današnji novinarski konferenci, so z doseženim zadovoljni, a bodo nadaljevali s prizadevanji.

Zbornica je po besedah samostojne svetovalke v pravni službi GZS Metke Penko Natlačen sodelovala pri sprejemanju aneksa h kolektivni pogodbi za dejavnost trgovine, s katerim so podpisniki uredili vprašanja, ki se nanašajo na organizacijo delovnega časa.

Kot pogajalska skupina so dosegli vključitev treh izjem v aneks, med drugim za male trgovce. Med izjemami bi se po njenih besedah radi našli tudi trgovci, ki pogojem ne ustrezajo, zato izzivi za zbornico ostajajo. Penko Natlačnova ob tem ni izključila možnosti predloga dopolnitve zakona.

Kot je pojasnil predsednik sekcije pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili Bojan Muravec, so se aktivno vključevali tudi v postopek priprave in sprejemanja novele zakona o motornih vozilih.

Preprečili so prenehanje veljavnosti pooblastil za izvajanje postopkov registracije, ki jih imajo trgovci z motornimi vozili, ter možnost dostopa do informacij o popravilu in vzdrževanju vozila tistim, ki niso registrirani za opravljanje dejavnosti servisiranja motornih vozil.

Zavzemajo se tudi za evidentiranje pravilnosti merilnikov prevoženih kilometrov pri uvoženih rabljenih vozilih, pri čemer so dosegli, da se je ministrstvo za infrastrukturo začelo ukvarjati s to tematiko. Po njihovem predlogu bi se v bodoče na tehničnih pregledih evidentirali prevoženi kilometri, podatki pa bi bili prek številke šasije vozila na voljo vsem.

Sekcija želi potrošnike tudi dodatno ozavestiti o razlikah med garancijo in podaljšanim jamstvom. Slednjega zagotovi prodajalec vozil in ne proizvajalec, za njegovo ohranitev pa je treba vozilo servisirati pri istem prodajalcu, je opozoril Muravec.

Pri zakonu o motornih vozilih so po besedah predsednika Združenja šol vožnje Slovenije Martina Miklavca kot sporno prepoznali tudi prevalitev globe v višini 5000 evrov na šole vožnje, kadar so te uporabljale nadgrajena vozila, katerih predelava ni bila tehnično pravilno vpisana v prometno dovoljenje.

Kot je opozoril Miklavc, za pomanjkljiv vpis ne morejo biti odgovorne šole vožnje, temveč tisti, ki je izvedel nadgradnjo. Tako so dosegli spremembe zakona, ki so postopek poenostavile, globo pa znižale s 5000 na 400 evrov.

Novost je tudi to, da oseba, ki ji je pristojni organ odvzel pooblastilo za opravljanje dejavnosti šole vožnje, ne more takoj odpreti nove šole. Niso pa še določili minimalne cene ure vožnje.