FinD - Novice - Z udeležbo na CIIE do še večje menjave s Kitajsko
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

5.11.2019

Z udeležbo na CIIE do še večje menjave s Kitajsko

Šanghaj, 05. novembra (STA) - Slovenija se tudi letos predstavlja na največjem kitajskem uvoznem sejmu CIIE, ki od danes do nedelje poteka v Šanghaju. Slovenski dosežki bodo tokrat na ogled v dveh paviljonih, nacionalnem in zimskem. Cilj udeležbe je lažji prodor slovenskih podjetij na Kitajsko in še večja trgovinska menjava, pravi gospodarski minister Zdravko Počivalšek.

Kot je ob robu odprtja sejma za STA povedal minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, se trgovinska menjava med Slovenijo in Kitajsko vsako leto povečuje, lani pa je dosegla 1,4 milijarde evrov. Pozitiven trend je zaznati tudi v letošnjem letu, saj se je do konca avgusta menjava v primerjavi z enakim obdobjem lani zvišala za 12 odstotkov. Slovenija sicer v trgovini beleži 600 milijonov trgovinskega primanjkljaja, vendar je ta bolj posledica tega, da dve tretjini uvoza odpade na ponoven izvoz v tretje države.

"Kljub temu si mora slovensko gospodarstvo prizadevati, da se ta primanjkljaj zmanjša, tudi z investicijami", pravi Počivalšek. Kot primer dobre praske je navedel podjetje Cablex, katerega tovarno v kitajskem mestu Xuzhou je obiskal v ponedeljek. "Cablex uspešno deluje v mestu Xuzhou, kjer je dobil tudi laskavi naziv najboljšega zaposlovalca. Tovarna v omenjenem mestu zaposluje 350 delavcev in ustvari 20 milijonov evrov prihodkov. Skupina Cablex sicer letno ustvari 180 milijonov evrov prihodkov in zaposluje več kot 3300 delavcev", je dejal.

Cablex dokazuje, da se da uspeti na hitro rastočem kitajskem trgu, zato mu morajo slediti še druga slovenska podjetja, je prepričan Počivalšek. Kitajska se namreč vse hitreje razvija in bo v nekaj letih postala največje svetovno gospodarstvo. Slovensko gospodarstvo, ki izvozi 85 odstotkov svoje proizvodnje, zato tam moralo biti še bolj prisotno, je ocenil.

"Lanska odločitev, da nastopimo na sejmu CIIE se je izkazala za pravilno, zato se letos predstavljamo na dveh paviljonih. Na nacionalnem paviljonu se predstavlja 11 tehnoloških podjetij, in sicer Arctur, Arhel, Instrumentation Technologies, Istenič, KF Finance, Mare Santo, Mikropis Holding, Pipistrel, Steklarna Hrastnik, Unior in startup ZkotZ.

Inovativne izdelke in rešitve na področju alpskega smučanja, smučarskih skokov in teka na smučeh pa na zimskem paviljonu predstavlja devet podjetij in dve instituciji. To so Alpina, Arctur, And by Andraž, Artrebel9, Elan, Sandi Murovec, Slatnar, Sherpa in ZkotZ ter Smučarska zveza Slovenije in Olimpijski komite Slovenije.

"Lani je bil podpisan dogovor, v sredo pa bomo odprli stalno razstave izdelkov slovenskih podjetij v šanghajskem centru G-Hub. Ta bo kitajski poslovni javnosti Slovenijo predstavila kot deželo visokih tehnologij, inovativnih izdelkov in storitev, pa tudi kot odlično partnerico pri učinkoviti pripravi na izvedbo zimskih olimpijskih iger, ki jih bo leta 2022 gostila kitajska prestolnica", je dejal minister.

Počivalšek je izrazil zadovoljstvo ob pripravi slovenskih paviljonov, pri čemer je posebej pohvalil skupen angažma agencije Spirit in konzularnega predstavništva v Šanghaju. "Želim si, da bi Slovenija v bližnji prihodnosti, morda že drugo leto, postala partnerica tega sejma, kar bi ji dalo še dodatno težo na kitajskem trgu," je dejal.

"Slovenija se na letošnjem sejmu kaže v najboljši luči. Kitajski smo pokazali najboljše, kar ima Slovenija na področju industrije, gospodarstva, športa in turizma. Zavedati se moramo, da odstopamo v nišnih segmentih oz. tam, kjer Kitajci težko kopirajo naše izdelke oz. jih sploh nimajo. Med te sodijo visokoekskluzivni izdelki, tudi prehrambeni izdelki, vendar je vstop na ta trg zelo specifičen. Kitajci namreč zahtevajo izredno visok vložek (v višini 100.000 in več evrov po izdelku), da se uvrstiš v njihov katalog izdelkov in storitev. Zato bomo prihodnje leto za slovenska podjetja pripravili jasne napotke, kako se na ta trg lahko uspešno prodre," je za STA napovedala direktorica agencije Spirit Ajda Cuderman. Ob tem je dejala, da se ne bodo ustavili le pri napotkih za kitajski trg, ampak tudi pripravili napotke tudi za nekatere druge trge.

"Letošnji paviljon v Šanghaju tudi že odraža slovensko povabilo kitajskim partnerjem na svetovno razstavo Expo, ki se bo v Dubaju začela prihodnje leto. Slovenija se namreč tudi v Dubaju - tako kot zdaj v Šanghaju - želi pokazati kot zelena in pametna destinacija. Poleg tega se želimo pokazati tudi kot država športnih dosežkov in država z najboljšimi proizvajalci športne opreme", je poudarila.

China International Import Expo (CIIE), ki velja za prestižni politično-gospodarski dogodek, je danes sicer odprl kitajski predsednik Xi Jinping. Ob odprtju je napovedal nadaljevanje odpiranja kitajskega trga. Lani se je sicer na 30.000 kvadratnih metrov razstavnih površin na sejmu predstavljalo 3000 podjetij iz 130 držav, obiskalo pa ga je več kot 150.000 kitajskih kupcev.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar