FinD - Novice - Cestne povezave za most Pelješac bosta gradila Strabag in Avax
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

9.10.2019

Cestne povezave za most Pelješac bosta gradila Strabag in Avax

Zagreb, 09. oktobra (STA) - Hrvaška vlada je danes v Zagrebu podpisala pogodbi z avstrijsko gradbeniško družbo Strabag in njihovimi grški kolegi iz družbe Avax za izgradnjo cest za most na polotok Pelješac. Vrednost gradnje približno 30 kilometrov dostopnih cest za most na Pelješac je ocenjena na 133,7 milijona evrov.

Z današnjim podpisom pogodbe na sedežu hrvaške vlade so sklenili dolgotrajni postopek mednarodnega javnega razpisa za izgradnjo in posodobitev prometnic, ki so del projekta cestne povezave s skrajnjim jugom države. Osrednji del projekta je most na Pelješac, ki ga gradi kitajska družba China Road and Bridge Corporation (CRBC).

Razpis za ceste so zaznamovale številne tožbe podjetij, ki so bila nezadovoljna z izbiro izvajalcev, kar je izzvalo pomisleke, da bo most zgrajen veliko prej kot dostopne ceste. Hrvaška komisija za nadzor javnih razpisov je zavrnila vse pritožbe, med drugim prejšnji mesec tudi Strabagovo na zmago Avaxa, kot tudi tisto grškega podjetja na zmago avstrijskih kolegov.

Danes podpisani pogodbi določata, da bo Strabag zgradil svoj del dostopnih cest do mosta v 33 mesecih, medtem ko bo imela grška družba za obvoznico pri Stonu, ki leži na stičišču s celino, na voljo 28 mesecev. Pričakujejo, da bodo dela stekla v naslednjih treh mesecih. Gre za gradbeno zahtevno delo, ker je na nekaj manj kot 30 kilometrih cest treba zgraditi dva predora, viadukt in še en manjši most.

Strabagova ponudba za 18 kilometrov vpadnic z obeh strani mosta je znašala 478,3 milijona kun (64,6 milijona evrov), medtem ko je Avax ponudil, da bo 12 kilometrov obvoznice pri Stonu zgradil za 511,5 milijona kun (69,1 milijona evrov), so objavili na spletni strani hrvaškega ministrstva za morje, promet in infrastrukturo.

Gradbena dela, ki jih na mostu izvaja kitajska družba CRBC, potekajo nekoliko hitreje, kot je bilo načrtovano, so večkrat letos poročali hrvaški mediji, ki redno spremljajo delo kitajskih gradbincev. Ocenjujejo, da bi bil most lahko narejen tudi pred 30. julijem 2021, kot to določa lani podpisana pogodba med hrvaško vlado in CRBC.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleb Butković danes ni želel ugibati, ali bo prišlo do časovnega zamika med končanjem gradnje mostu in pristopnih cest. Meni, da bodo celotni projekt končali "veliko prej" pred koncem leta 2023, ko poteče skrajnji rok za porabo evropskega denarja.

Gradnja mostu na Pelješac je največji infrastrukturni projekt na Hrvaškem. Vrednost celotnega projekta skupaj s povezovalnimi cestami je 420 milijonov evrov, EU pa iz kohezijskih skladov prispeva 85 odstotkov.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar