FinD - Novice - Prodajanje ukrajinskih piščancev bi bilo samomor
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

12.8.2019

Prodajanje ukrajinskih piščancev bi bilo samomor

Ljubljana/Ptuj, 12. avgusta (STA) - Pakiranje ukrajinskega piščančjega mesa v embalažo Perutnine Ptuj in prodajanje pod njeno blagovno znamko bi bil samomor - Perutnine in naložbe, je v pogovoru za današnjo izdajo časnika Delo dejal predsednik uprave Perutnine Ptuj Enver Šišić. Priložnost za rast vidi v izvozu, za kar bodo morali povečati rejo piščancev.

Ukrajinski perutninarski velikan MHP je za Perutnino Ptuj odštel 240 milijonov evrov in jo je kupil zaradi njenega, ne svojega poslovnega modela. Perutnina je vertikalno integrirano podjetje, ki obvladuje celotno proizvodno verigo od njive do vilic in spoštuje najvišje standarde kakovosti, poudarja Šišić.

"Špekulacije, da bodo piščanci prihajali iz Ukrajine, mi pa bomo pakirali ukrajinsko meso v embalažo Perutnine Ptuj in ga prodajali pod njeno blagovno znamko, so razširili nekateri strokovnjaki, ki so delali prehitre sklepe, in nekateri konkurenti, ki so imeli svoje razloge. Navsezadnje so to špekulacije tistih, ki jim zmanjkuje lastne vizije in inovativnosti," pravi Šišić.

MHP je po njegovih besedah pripravljen investirati v proizvodne zmogljivosti, avtomatizacijo proizvodnje, povečanje produktivnosti, s čimer naj bi Perutnina dolgoročno ohranjala konkurenčnost na izvoznih trgih.

V Sloveniji bo večina investicij usmerjenih v zaščito okolja, med drugim za izboljšanje kakovosti čiščenja odpadnih voda, pa tudi v avtomatizacijo procesov. Na slovenskem trgu so njihovi tržni deleži takšni, da težko rastejo, tako da so potencial izvozni trgi. Šišić sicer opozarja, da njihovi rejci čakajo tri leta na dovoljenje za širitev proizvodnje, kar je "absurd" in velika nevarnost za nadaljnji razvoj podjetja.

Na Hrvaškem načrtujejo načrtujemo podvojitev tehničnih zmogljivosti proizvodnje, v BiH želijo povečati proizvodnjo za 50 odstotkov. Za Srbijo še niso sprejeli zaokroženega strateškega načrta, a tudi tam načrtujejo večje investicije, ki jim bodo omogočile ostati na trgu kot igralec številka ena. V romunski hčerinski družbi želijo bistveno povečati prodajo mesa, ki ga bodo proizvedli bodisi v Sloveniji bodisi v drugi hčerinski družbi, je napovedal Šišić.

Perutnina na ravni skupine letno proizvede okoli 85.000 ton mesa, od tega 50.000 ton v Sloveniji, v dveh do treh letih pa želijo proizvodnjo povečati na 120.000 ton. Lastnik, MHP, bo sicer letos proizvedel okoli 700.000 ton mesa.

Glede zakonskega predloga, ki bi površine, ki jih je mogoče zakupiti pri skladu kmetijskih zemljišč, omejil na 100 hektarjev, pravi, da Perutnina sedaj na 4000 hektarjih skladovih zemljišč proizvaja žita, ta žita pošilja v svoje tovarne krmil, krmila pošilja na kmetije svojim rejcem, ki redijo slovenske piščance s slovenskim žitom in jih vračajo Perutnini v mesno industrijo na obdelavo. "Ali ni to zaprt krog, tista vertikalna veriga, ki v vsaki proizvodni fazi daje dodano vrednost, in samopreskrba, o kateri govorimo?" se je vprašal.

V družbi sicer niso izračunali, kaj bi sprejetje takšnega zakonskega določila zanje pomenilo. Šišić pravi, da bi bilo zelo zanimivo pogledati izračune dodane vrednosti perutninarske panoge v slovenskem bruto proizvodu. "Smo veriga, ki ima ogromno neposrednih in ogromno posrednih pozitivnih učinkov na bruto dodano vrednost slovenskega gospodarstva," poudarja.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar