FinD - Novice - Kitajska družba izbrana kot najbolj ugodna tudi za železniški projekt na Hrvaškem
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

22.7.2019

Kitajska družba izbrana kot najbolj ugodna tudi za železniški projekt na Hrvaškem

Zagreb, 22. julija (STA) - Na razpisu za rekonstrukcijo obstoječe železniške proge in izgradnjo drugega tira med Križevci in hrvaško-madžarsko mejo je najbolj ugodno ponudbo oddala kitajska družba Sinohydro Corporation. Med desetimi ponudniki je bil tudi slovensko-italijanski konzorcij, v katerem sta SŽ-Železniško gradbeno podjetje in Rizzani de Eccher.

Železniška proga od Križevcev čez Koprivnico do hrvaške meje z Madžarsko je doslej največji infrastrukturni železniški projekt v novejši hrvaški zgodovini. Gre za 42,6 kilometra železniške proge, po kateri naj bi vlaki vozili s hitrostjo do 160 kilometrov na uro.

Vrednost investicije je ocenjena na 297 milijonov evrov, s 85 odstotki pa jo bo financirala EU iz sklada za povezovanje Evrope (CIF), so po petkovem odpiranju ponudb sporočili iz javnega podjetja Hrvatske željeznice - Infrastruktura. Med desetimi ponudbami je najbolj ugodna ponudba kitajske družbe Sinohydro Corporation, ki bi dela izvedla za 2,41 milijarde kun (325 milijonov evrov), so objavili na svojih spletnih straneh.

Vrednost razpisa za železniško infrastrukturo je nekoliko višja, kot je vrednost izgradnje mostu na polotok Pelješac, ki ga prav tako z denarjem EU gradi konzorcij China Road and Bridge Corporation (CRBC) iz Pekinga.

Na razpis za železniško progo so se prijavile tudi nekatere druge družbe s Kitajske, med cenejšimi pa je bila ponudba slovensko-italijanskega konzorcija, ki je znašala 2,88 milijarde kun (389 milijonov evrov). Najvišja ponudba je prispela iz Španije od družbe S.A. de Obras y Servicios, COPASA. Ta bi progo zgradila za nekaj več kot tri milijarde kun (412 milijonov evrov). Naročniki so še sporočili, da izbira sledi ekonomsko najbolj ugodni ponudbi, po kateri bodo podpisali tudi pogodbo z izvajalci.

Železniška proga med Križevci in hrvaško-madžarsko mejo je del evropskega sredozemskega železniškega koridorja, ki na Hrvaškem povezuje Reko z Madžarsko. Na tej smeri potekajo dela na železniški progi nedaleč od Zagreba, Dugo Selo - Križevci, ki so vredna 196,9 milijona evrov. Do konca leta bodo objavili razpis tudi za odcep med Hrvaškim Leskovcem pri Zagrebu in Karlovcem, ki je vreden 315 milijonov evrov, navaja HŽ Infrastruktura.

Pričakujejo, da bodo po izgradnji celotne železniške proge na hrvaškem delu sredozemskega koridorja povečali tovorni promet v reškem pristanišču in okrepili njegovo konkurenčnost.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar