FinD - Novice - Renault bo preučil Fiatov predlog za združitev
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

27.5.2019

Renault bo preučil Fiatov predlog za združitev

Pariz, 27. maja (STA) - Upravni odbor francoskega Renaulta je danes sklenil, da bo preučil predlog italijansko-ameriškega proizvajalca avtomobilov Fiat Chrysler Automobiles (FCA) za združitev, v kateri bi bila partnerja enakovredna. Kot so sporočili iz Renaulta, so predlog pregledali in se odločili, da ga bodo z zanimanjem preučili.

"Upravni odbor Renaulta je pozorno pregledal določila te prijateljske ponudbe in se odločil, da bo pozorno preučil smotrnost tovrstnega približevanja obeh podjetij, ki bi lahko povečalo industrijski odtis skupine Renault in ustvarilo dodano vrednost za zvezo Renault-Nissan," so sporočili iz francoskega proizvajalca.

FCA Renaultu predlaga združitev, s katero bi nastal tretji največji avtomobilski proizvajalec na svetu, takoj za Volkswagnom in Toyoto, v katerem bi imela vsak po 50-odstotni lastniški delež.

Novonastalo združeno podjetje, ki bi imelo sedež na Nizozemskem, bi po poročanju tujih tiskovnih agencij letno proizvedlo 8,7 milijona vozil, portfelj pa bi bil zelo širok in komplementaren, pokril bi namreč vse potrebe na trgu, od luksuznih avtomobilov do cenovno najugodnejših.

Ob upoštevanju Renaultovega partnerstva z japonskima Nissanom in Mitsubishijem pa bi nastal največji proizvajalec avtomobilov na svetu, skupno bi namreč s proizvodnega traku letno odpeljalo več kot 15 milijonov vozil. Trenutno francosko-japonsko zavezništvo proizvede okoli 10,8 milijona vozil, medtem ko jih nemški Volkswagen in japonska Toyota približno 10,6 milijona.

Novo podjetje bi imelo 11-članski upravni odbor, po štiri člane bi imenovala FCA in Renault, enega pa Nissan, ki ima v Renaultu 15-odstotni delež. Po predlogu FCA italijanska družina Agnelli, ki je zgradila Fiat, in francoska vlada, ki ima v Renaultu 15-odstotni lastniški delež, ne bi imeli posebnih glasovalnih pravic, ki jih imata trenutno v upravnih odborih.

Zaradi posla se po zagotovilih FCA ne bo zaprla nobena tovarna, letno pa naj bi bile sinergije združitve vredne pet milijard evrov poleg zavezništva Renault-Nissan-Mitsubishi.

Če bo predlagana združitev dobila zeleno luč, bi do nastanka združenega podjetja sicer lahko preteklo več kot leto dni, je v pismu zaposlenim pojasnil prvi mož FCA Mike Manley.

Renaultov ključni trg je sicer Evropa, a je dobro zapisan tudi v Aziji, predvsem zaradi zavezništva z Nissanom in Mitsubishijem, medtem ko je FCA najmočnejši v Severni in Latinski Ameriki.

Francoska vlada, ki ima v Renaultu 15-odstotni delež, je po pojasnilih tiskovne predstavnice vlade Sibeth Ndiaye naklonjena potencialni združitvi Fiat-Chryslerja in Renaulta. "Vlada je naklonjena ... vendar morajo pogoji združitve podpirati Renaultovo poslovno rast in zaposlene," je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP dejala za francosko televizijo BFM.

Tudi za italijansko vlado je predlog zanimiv. Namestnik predsednika vlade Matteo Salvini, vodja skrajno desne Lige, je predlog pozdravil, če so domača delovna mesta varna. "Če Fiat zraste, je to dobra novica za Italijo in Italijane," je poudaril po poročanju nemške tiskovne agencije dpa.

Medtem pa je poslanec Lige Claudio Borghi nakazal, da bi lahko italijanska vlada v združenem podjetju zahtevala delež, ki bi bil enakovreden deležu, ki ga ima v Renaultu francoska vlada. To je lahko ideja, je dejal za televizijo La7.

Prvi odzivi na združitev na trgu so pozitivni, delnice FCA in Renaulta, ki kotirajo na borzah v Milanu in Parizu, se danes zvišujejo, rast je med 10 in 15 odstotkov.

Analitiki so združitvi po poročanju AFP naklonjeni, ideja je namreč idealna za družbi, ki morata slediti hudi konkurenci v avtomobilski industriji. Enakovredna združitev bi ob upoštevanju prodaje Renaultovih japonskih partnerjev ustvarila največjega igralca na avtomobilskem trgu - ta bi namreč proizvedel enega od šestih avtomobilov na svetu.

Industrija namenja milijarde za razvoj novih tehnologij, vendar analitiki pričakujejo, da se bo to v luči blažitev posledic podnebnih sprememb še okrepilo. Avtomobilski proizvajali so v elektrifikacijo voznih parkov v zadnjih osmih letih vložili 25 milijard evrov, v prihodnjih osmih letih bodo potrebne 10-krat višje vsote, 250 milijard evrov.

Renault je lani ustvaril 57,4 milijarde evrov prihodkov od prodaje, Fiat pa 110 milijard evrov.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar