FinD - Novice - Priznanje za poslovno odličnost v roke GKN Driveline Slovenija
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

12.4.2019

Priznanje za poslovno odličnost v roke GKN Driveline Slovenija

Ljubljana, 11. aprila (STA) - Letošnji prejemnik priznanja RS za poslovno odličnost je zreški proizvajalec zglobov za avtomobilsko industrijo GKN Driveline Slovenija. Podjetje je prejelo več kot 500 točk in bo upravičeno do mednarodnega certifikata. V agenciji Spirit si želijo, da bi pomen doseganja odličnosti prepoznalo čim več podjetij.

GKN Driveline Slovenija je del britanske multinacionalke GKN Industries. Začetki podjetja segajo v leto 1986, ko je družba Unior skupaj s še tremi podjetji v Zrečah ustanovila obrat za proizvodnjo homokinetičnih zglobov. Do leta 1996 je podjetje delovalo pod imenom Unior-Atras, takrat pa je 74-odstotni lastnik postal nemški GKN Automotive, ki je dve leti kasneje prišel do 100-odstotnega lastništva. Ob koncu lanskega leta je letošnji prejemnik priznanja za poslovno odličnost zaposloval 448 oseb.

Kot je ob podelitvi dejal minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek, certifikat poslovne odličnosti pomembno poveča ugled podjetja na domači in mednarodni ravni, kar omogoča boljše poslovne rezultate.

"Če je podjetje odlično, to opaziš takoj. Pa vendarle se s poslovno odličnostjo premalo ukvarjamo. Postaviti jo moramo kot reflektor, saj predstavlja temelje za visoko konkurenčnost," je poudaril minister. Dodal je, da pri tem ni vse odvisno od države. Ta namreč ustvarja le pogoje, razvoj podjetij pa je odvisen od vsakega podjetja posebej.

Prvi mož GKN Driveline Slovenija Andrej Poklič je zasluge za dosego odličnosti pripisal vsem zaposlenim in dobri komunikaciji v podjetju, kar je omogočilo oblikovanje učinkovitega kolektiva. "Model poslovne odličnosti nam je dal možnost, da se pogledamo z vseh zornih kotov," je dodal.

Postopek podelitve priznanja se je začel z objavo razpisa v uradnem listu. Prejete vloge je nato ocenila skupina neodvisnih ocenjevalcev, ki jo je določila razsodniška skupina, je pojasnil predsednik slednje Anton Petrič, sicer direktor sektorja sistemov vodenja v TPV.

Postopek ocenjevanja med drugim sestavlja večdnevni obisk v podjetju, v sklopu katerega ocenjevalna skupina izvaja intervjuje z zaposlenimi v podjetju. V zaključku ocenjevanja na podlagi vseh zbranih podatkov in predpisane metodologije pripravijo končno oceno.

Letošnjega prejemnika priznanja so po več letih znova izbirali tako iz javnega kot realnega sektorja, kar je po Počivalškovih besedah dobrodošla sprememba. Poudaril je, da je model poslovne odličnosti sicer v enaki meri namenjen tako realnemu kot javnemu sektorju.

Nad projektom priznanja za poslovno odličnost bdi javna agencija za spodbujanje podjetništva Spirit Slovenija. V Sloveniji je po besedah v. d. direktorja agencije Ajde Cuderman trenutno prepoznanih 29 poslovno odličnih organizacij. "Z doslednim izvajanjem strategije poslovne odličnosti želimo do leta 2030 priti do številke 110. To v praksi pomeni, da želimo vsako leto prepoznati vsaj sedem poslovno odličnih organizacij," je pojasnila.

Pred podelitvijo priznanja so na srečanju razpravljali o pomenu poslovne odličnosti in njenem spodbujanju. Vodja sektorja za spodbujanje podjetništva in tehnološkega razvoja na agenciji Spirit Irena Meterc je vključitev v program poslovne odličnosti označila kot odlično priložnost za primerjavo z drugimi podjetji oz. organizacijami, kar olajša in spodbudi napredek.

Licencirani trener modela EFQM, po katerem ocenjujejo poslovno odličnost, in vodilni ocenjevalec v postopku izbire prejemnika priznanja Rajko Novak pa je poudaril, da odličnost ne glede na institucijo, ki jo dosega, predstavlja pot in ne cilj.

Model EFQM med drugim meri dodajanje vrednosti za odjemalce, ustvarjanje trajnostne prihodnosti, razvijanje sposobnosti organizacije ter izkoriščanje ustvarjalnosti in inovativnosti. Ključnega pomena so pri doseganju odličnosti po Novakovih besedah voditelji, sicer pa se odličnost začne pri vsakem posamezniku.

Pomen voditeljstva in povezovanja zaposlenih pri doseganju odličnosti so izpostavili tudi sodelujoči na okrogli mizi, katere tema je bila odličnost kot sredstvo za dosego cilja 60.000 evrov dodane vrednosti na zaposlenega.

Kot je spomnila izvršna direktorica Združenja Manager Saša Mrak, je Slovenija 20 odstotkov pod evropskim povprečjem glede produktivnosti dela. Vsi menedžerji bi se morali po njenem mnenju zavezati višanju produktivnosti, pri tem pa se zavedati, da tega ne morejo storiti brez visoko motiviranih zaposlenih, ki bodo samoiniciativno prispevali k izboljšavam delovnih procesov.

Cudermanova je izrazila prepričanje, da je z motiviranim kadrom, ki ima željo po napredku, 60.000 evrov dodane vrednosti mogoče brez posebnih težav doseči v vsaki branži. Petrič je ob tem poudaril pomen učinkovite komunikacije, ki lahko z majhnimi izboljšavami prinese velike spremembe na bolje.

Direktor podjetja Lumar Marko Lukić pa je izpostavil trajnostni vidik poslovanja. Po njegovem mnenju odličnosti namreč ne more biti brez misli na prihodnje generacije, ki morajo imeti enake ali boljše pogoje za razvoj.

Spirit je že objavil tudi razpis za podelitev priznanja za letos, na katerega se lahko organizacije prijavijo do 29. maja.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar