FinD - Novice - Za Bohinjem v trajnostno mobilnost tudi Bled in celotne Julijske Alpe
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

8.4.2019

Za Bohinjem v trajnostno mobilnost tudi Bled in celotne Julijske Alpe

Bled/Bohinj, 07. aprila (STA) - Po vzoru bohinjske kartice mobilnosti, ki goste spodbuja k uporabi javnih prevoznih sredstev, kartico mobilnosti letos dobiva tudi Bled. Na območju skupnosti Julijskih Alp za boljše upravljanje turističnih tokov sicer skupaj s Kranjsko goro in Posočjem snujejo tudi enotno kartico.

Kot pojasnjuje koordinator skupnosti Julijske Alpe in direktor Turizma Bohinj Klemen Langus, se je kartica mobilnosti v minulih letih v Bohinju že dobro uveljavila. V prihodnje pa želijo še okrepiti ponudbo javnih prevozov in promocijo trajnostne mobilnosti z željo, da gnečo osebnih vozil čim bolj odmaknejo od Bohinjskega jezera.

"Turistom in obiskovalcem ne ponujamo le parkirišč, ampak tudi dobro urejene pohodniške poti in kolesarske poti ter javne prevoze," pravi Langus in dodaja, da želijo goste prepričati, da je tako premikanje po prostoru pogosto boljše, manj stresno in bolj doživeto od vožnje z avtomobilom, gneče in iskanja prostega parkirnega mesta.

Lani so na tem področju v Bohinju naredili velik korak naprej in odziv ljudi je bil zelo pozitiven, povzema Langus in dodaja, da načrtujejo še dodatne korake. "Včasih je potreben tudi kakšen manj priljubljen ukrep, da tudi v tem času debelih krav ohranimo kakovost prostora za prebivalce, goste in obiskovalce," pojasnjuje.

Ideja je, da bi vzpostavili tudi skupno kartico Julijskih Alp, pri čemer bi hkrati obstajale štiri lokalne kartice - poleg bohinjske, tudi blejska, ki se sedaj vzpostavlja, ter kranjskogorska in v dolini Soče. Njihova povezovalna nota bi bila skupna ponudba, predvsem na področju zagotavljanja brezplačnega javnega prometa.

Na gorenjski strani je sicer ponudba javnega prevoza že dobra, večji izziv pa bo na primorski strani, kjer je mreža javnega prevoza manj razvita, pravi Langus. "Sedaj skušamo skupaj z razvojnimi agencijami in v sodelovanju z ministrstvi za okolje, infrastrukturo in gospodarstvo vzpostaviti kartico kot neke vrsti pilotni projekt," pravi Langus, ki je prepričan, da je to prava smer za kakovostni turizem.

Kartico želijo čim prej ponuditi gostom in obiskovalcem. Langus upa, da jim bo kakšen korak v to smer uspel že letos. Bohinj je dokaz, da sistem kartice mobilnosti deluje. Letos kartico po podobnem načelu uvaja Bled, kjer hodijo po poti Bohinja tudi ko gre za označbe o zasedenosti parkirišč.

Kot so pojasnili na Turizmu Bled, želijo s kartico mobilnosti, ki je namenjena vsaj tridnevnim gostom, doseči več ciljev. Med njimi so spodbujanje daljšega bivanja na Bledu, usmerjanje turističnih tokov, dodatno povezovanje s skupnostjo Julijske Alpe, pa tudi uporaba javnega prevoza, s tem pa zmanjšanje onesnaževanja in prometne gneče na Bledu ter njegovi okolici.

Kartica bo veljala od 15. junija do 15. septembra in bo vključevala dve trasi poletnega turističnega avtobusa, vse štiri trase avtobusa hop on-hop off, izposojo gorskih koles v informacijskem centru Triglavska roža ter enkratno vožnjo s sedežnico na Stražo. V Turizmu Bled računajo, da bo kartico letos koristilo okoli 27.000 gostov.

Letos so na Bledu uvedli tudi novost, ki bo pomagala pri lažjem parkiranju in usmerjanju voznikov na parkirišča zunaj centra. Občina namreč opremlja parkirišča s posebnim sistemom, ki uporabnikom že ob glavni cesti sporoča, koliko parkirnih mest je na voljo, hkrati pa s temi informacijami promet usmerja na parkirišča zunaj središča Bleda. Sistem deluje preko talnih zank, ki so vgrajene v parkirišča ter zaznavajo vozila na vhodu in izhodu.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar