FinD - Novice - Vlada s potrditvijo investicijskega programa postavila ceno drugemu tiru
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

25.1.2019

Vlada s potrditvijo investicijskega programa postavila ceno drugemu tiru

Ljubljana, 24. januarja (STA) - Vlada je danes soglasno potrdila investicijski program za gradnjo drugega tira Divača-Koper, po katerem bo zanj potrebnih 1,194 milijarde evrov brez DDV. "Projekt je ekonomsko upravičen," je po seji vlade poudarila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in dodala, da se bo na koncu poplačal sam, z dajatvami za uporabnike.

Gre za vrednost investicije v tekočih cenah z upoštevanjem nepredvidenih stroškov (147 milijonov evrov), že porabljenih sredstev (55 milijonov evrov) in drugih stroškov, ki nastanejo med gradnjo, npr. delovanje 2TDK in obresti (44 milijonov evrov). Medtem ko je za projekt v tekočih cenah potrebnih 1,194 milijarde evrov, pa je vrednost v stalnih cenah z rezervami nižja, in sicer 1,102 milijarde evrov.

Kot je dejala, je 400 milijonov evrov predvidenega kapitalskega vložka, predvidoma bo dokapitalizacija v celoti izvedena iz državnega proračuna, in sicer v letih 2019, 2020, 2021 in 2022. Dodatnih 200 milijonov evrov vložka Slovenije v primeru nesodelovanja zalednih držav je predvidenih v letih 2021 in 2022, a vlada danes še ni odločala o morebitnem sodelovanju Madžarske ali katere druge države pri gradnji projekta. Po njenih besedah se sicer na tem področju od prejšnjega tedna ni spremenilo nič, se pa bo morala koalicija odločiti, ali se pogovori z Madžarsko ali drugimi zalednimi državami nadaljujejo.

Poleg kapitalskega vložka se sredstva zagotavljajo z dajatvami za uporabnike, tretji del pa so evropska nepovratna sredstva v višini 250 milijonov evrov. Za največji del v višini 109 milijonov evrov je pogodba že podpisana, pogoj pa je, da je do konca maja finančna konstrukcija projekta zaprta. Nadalje so za financiranje projekta predvidena tudi posojila: 250 milijonov evrov s strani mednarodnih finančnih institucij in SID banke ter 167 milijonov evrov od komercialnih bank.

Evropska investicijska banka (EIB) bo po oceni Bratuškove pri projektu sodelovala, trenutno potekajo intenzivna usklajevanja na tehnični ravni. Predsednik vlade Marjan Šarec, ki se mudi na svetovnem gospodarskem forumu v Davosu, se je sestal s predsednikom EIB Wernerjem Hoyerjem, ki mu je jasno sporočil, kako zelo strateško je ta projekt pomemben za Slovenijo. Tudi Šarec verjame, da bo EIB sodelovala pri projektu.

Da pogovori z EIB potekajo, je še pred Bratuškovo na novinarski konferenci po seji vlade potrdil finančni minister Andrej Bertoncelj. Kot je dejal, se je že srečal s predsednikom EIB, pogajanja so intenzivna, zadeve pa ne želi prejudicirati, zato bo počakal na razplet. "Drugi tir je za nas strateški projekt. Upamo na ugodno rešitev posojila pri EIB," je dejal Bertoncelj in dodal, da pri tem računa na garancijo sklada EFSI.

Investicijski program za izgradnjo drugega tira je komentiral tudi predsednik SMC Miro Cerar, ki je pojasnil, da so program potrdili tudi ministri SMC. Po njegovih besedah gre za isti koncept projekta, kot ga je vodila njegova vlada, zato niso imeli razlogov za nasprotovanje. "Nekoliko nas skrbi le, ali nam bo uspelo zapreti finančno konstrukcijo, odprto je tudi vprašanje pogajanj z zalednimi državami za sodelovanje v projektu," je dejal Cerar v izjavi medijem.

Po potrditvi investicijskega programa pa lahko družba 2TDK začne pogajanja z bankami, je napovedal generalni direktor 2TDK Dušan Zorko. Potrditev investicijskega programa za Zorka, ki je se je upravi družbe pridružil prejšnji teden, predstavlja "zeleno luč", saj lahko začnejo že v petek uvajati izvajalca v pripravljalna dela, pa tudi začnejo konkretne pogovore z bankami.

Medtem pa je Koordinacijski odbor za civilni nadzor projekta drugi tir, ki je pregledal načrt, presenečen nad neupravičeno visoko ceno projekta, je dejal vodja odbora Emil Milan Pintar. Odbor je neprijetno presenetila tudi hitrost poteka dogodkov v zvezi s projektom v zadnjem mesecu. "Vse se pelje tako hitro, da pravzaprav ne more nihče resno in strokovno sodelovati," je opozoril.

Odzval se je tudi predsednik uprave Luke Koper Dimitrij, ki je je poudaril, da Luka Koper potrebuje drugi tir med Divačo in Koprom, poleg tega pa so v družbi že pred potrditvijo investicijskega programa za drugi tir začeli kar nekaj investicij, da bodo lahko sledili rasti tovora. "Resnično rabimo drugi tir, zato smo s potezo vlade zadovoljni," je Zadel. Pojasnil je, da se v Luki že nekaj časa pripravljajo na dan, ko bodo lahko prek železnice speljali več tovora. "Naloga Luke Koper ostaja enaka, da pretovori čim več blaga. S to potezo pa pred sabo vidimo razvoj," je dodal.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar