FinD - Novice - Vesel o zlorabah ali neumnostih pri javnih naročilih
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

17.12.2018

Vesel o zlorabah ali neumnostih pri javnih naročilih

Ljubljana, 17. decembra (STA) - Občutka, da so nekateri javni razpisi zastavljeni tako, da se izbere prav določeno družbo, se ne bo nikoli mogoče znebiti, je za današnji Reporter ocenil predsednik računskega sodišča Tomaž Vesel. Ključna je razpisna dokumentacija, ki omogoča izločitev ponudb zaradi formalnosti - če je to namen, gre za zlorabo, če ni, pa za neumnost, pravi.

"Investitorji so pri nas večkrat celo prisiljeni izbrati neko ponudbo, ki je sicer formalno popolna, vendar precej dražja in morda tudi z manj referencami izbrane družbe. Če ne ravnajo tako, tvegajo, da bo razpis propadel. Zame je najbolj pomembno, kako naročnik strukturira razpisno dokumentacijo," je v pogovoru za tednik dejal Vesel.

Izjemno slabo je, če naročniki uporabljajo zelo obširno razpisno dokumentacijo z mnogimi detajli, ki so dejansko irelevantni, tako pa se lahko vedno "obesijo" na določeno zadevo, češ da je ponudnik ni v redu izpolnil.

"Če je namen, da bi lahko tako druge izločili in izbrali natančno določenega ponudnika, gre za zlorabo. Če pa ni bilo tega namena, gre za neumnost, saj njih same pripelje v slab položaj, ker jim razpisi po pritožbah propadajo," je dejal.

Pri razveljavitvi izbora turške družbe Cengiz za gradnjo druge cevi predora Karavanke Vesel ne more mimo vzporednic z gradnjo predora Podmilj. V času razpisa za ta predor je bil Vesel član senata državne revizijske komisije, ki se je odločil za razveljavitev odločitve Darsa za oddajo posla družbi SCT. "Šlo je za tako imenovano afero zamenjave disket, prišlo je namreč do nezakonite zamenjave ponudbene dokumentacije. Tedaj sem doživljal resne pritiske. Verjetno so bili tudi na druge člane senata," je povedal Vesel in dodal, da so o situaciji obvestili organe pregona.

Ta dejanja niso bila nikoli sankcionirana, čeprav so vso dokumentacijo dostavili na policijo in tožilstvo. "Vsi smo bili trdno prepričani, da bodo zadoščali nedvoumni dokazi o menjavi disket in ponudbene dokumentacije," pravi Vesel.

O razveljavitvi izbire Cengiza za gradnjo predora Karavanke ima sicer svoje mnenje, a ga ne razkriva, ker spor še ni končan.

Glede nabavljanja materiala v UKC Ljubljana mimo javnih razpisov v letih 2014 in 2015, na kar je opozorilo računsko sodišče, Vesel pravi, da zahtevani popravljalni ukrepi očitno niso zalegli. Sedanje vodstvo obljublja, da področje popravlja, je pa enako obljubljalo tudi prejšnje vodstvo, zato imajo na računskem sodišču "določeno revizorsko skepso", pravi Vesel in dodaja, da se bodo morali na tako velike sisteme v zdravstvu očitno vračati periodično.

O vprašanju preplačil - npr. za žilne opornice, ki so le eden od 20.000 izdelkov, ki jih kupuje UKC Ljubljana - pravi, da se na računskem sodišču s tem veliko ukvarjajo. S še nekaterimi kolegi iz tujine razmišljajo, da bi z revizijami bolj posegli na trg dobave zdravil in medicinskih pripomočkov.

"Vsi imamo občutek, da se oblikujejo cene za posamezne nacionalne trge ali celo za posamezne revidirance. To izhaja tudi iz naše revizije UKC Ljubljana," je dejal in dodal, da glede slovenskega trga vedo, kdo so glavni dobavitelji in kateri zdravniški klani definirajo parametre zdravil in zdravstvenih pripomočkov, materialov. To ZZZS in tudi menedžerji bolnišnic težko prekinejo. "Poseči bi morala država, informacije, za koliko denarja se nekaj kupuje, morajo biti vsem vidne," je poudaril.

Glede javno-zasebnih partnerstev je dejal, da je bila revizija gradnje Športnega parka Stožice v Ljubljani temelj za nekatere preiskave policije in tožilstva, revizijo pa izvajajo tudi še sedaj, saj jih zanima, kakšno je stanje investicije danes. Tudi nekaj drugih občin z javno-zasebnimi partnerstvi imajo pod drobnogledom.

Vesel meni, da je treba sistem javno-zasebnih partnerstev spremeniti, saj da ni dobro domišljen - tveganja se namreč prenašajo na javne in ne na zasebne partnerje, večkrat gre tudi za izogibanje zakona o javnem naročanju.

Parlamentarne preiskovalne komisije, ki bo pregledala financiranje političnih strank iz tujine, ni želel komentirati. Računsko sodišče pri poslovanju političnih strank opravlja zakonsko obvezne revizije in Vesel meni, da kakšnih posebnih dodatnih pooblastil in revizij na tem področju ne potrebujemo. "Če imajo politiki občutek, da se morajo ukvarjati s pranjem svojega perila in razobešanjem tega pred DZ, naj to seveda naredijo. Vendar naj ga razobesijo od levega do desnega vogala DZ," pravi Vesel.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar