FinD - Novice - Raziskava: Direktorji previdno optimistični glede prihodnje rasti
Zemljevid mesta English O podjetju O produktih > Podpora uporabnikom 01 438 01 80
Išči po   > Po zbirkah  > Napredno  Pomoč pri iskanju  
FinD-INFO > Novice > Izbrana novica
 
          - +   *  

Novice

4.6.2018

Raziskava: Direktorji previdno optimistični glede prihodnje rasti

Ljubljana, 02. junija (STA) - Velika večina direktorjev velikih podjetij iz največjih gospodarstev je optimistična glede rasti njihovih podjetij v prihodnjih treh letih, pri tem jih pa dobra polovica previdno napoveduje do dveodstotno rast prihodkov. Največje ovire vidijo v geopolitičnih razmerah, kibernetski varnosti in demografskih trendih, je pokazala raziskava družbe KPMG.

V anketi, ki so jo med februarjem in aprilom letos odpravili med 1300 direktorji podjetij različnih panog iz 11 držav - ZDA, Kitajske, Japonske, Nemčije, Velike Britanije, Francije, Indije, Italije, Avstralije, Španije in Nizozemske -, je bilo 90 odstotkov vprašanih optimističnih glede makroekonomskega okolja in ustvarjanja rasti. Pri tem jih je 55 odstotkov napovedalo do dveodstotno letno rast, 42 odstotkov pa med dve- in petodstotno rast prihodkov.

Med glavnimi dejavniki, ki bi lahko rast zavirali, je po njihovem mnenju geopolitična negotovost in preusmeritev držav v nacionalistični pristop k trgovini, kar se med drugim kaže v morebitnem umiku nekaterih držav iz prostotrgovinskih sporazumov in izhod Velike Britanije iz EU.

Tveganje vidijo tudi v kibernetski varnosti, pri čemer jih le dobra polovica meni, da so na morebitni kibernetski napad dobro pripravljeni. Dojemanje tega področja kot dejavnika tveganja se med državami sicer precej razlikuje: da je kibernetski napad na njihovo podjetje samo vprašanje časa, meni največ vprašanih v ZDA (68 odstotkov) in Avstraliji (62 odstotkov), najmanj pa na Kitajskem in v Španiji (po 32 odstotkov).

Za zagotovitev dolgoročne rasti se morajo podjetja zavedati sprememb na potrošniškem trgu, na katerem znatno kupno moč predstavljajo t. i. milenijci, torej rojeni med letom 1980 in 2000, ki v stik s podjetji in blagovnimi znamkami vstopajo na nove načine, čemur se morajo podjetja prilagoditi, ugotavlja raziskava. Skoraj polovica vprašanih, 45 odstotkov, pravi, da imajo težave z razumevanjem, kako se potrebe te generacije razlikujejo od potreb starejših generacij. Tretjina jih je prepričanih, da morajo repozicionirati svoje blagovne znamke. Pomembno je upoštevati želje in potrebe novih generacij, tudi njihove vrednote, kot je zavzemanje za trajnostni razvoj, temu pa slediti tudi s tehnologijo, menijo.

Med direktorji se sicer spreminja dojemanje, kaj pomeni uspešno poslovanje. "Glavni izvršni direktorji, katerim svetujemo, se zavedajo, da rast prihodkov ni več najpomembnejše merilo uspeha v digitalni dobi. Osredotočajo se na izboljšanje dobičkonosnosti - investirajo v tehnologijo in svoje zaposlene ter iščejo drugačne poslovne modele. Spoznali so, da je uspeh mogoče doseči z večjo dobičkonosnostjo izdelkov in storitev," pravi Mark A. Goodburn iz KPMG.

Direktorji so sicer previdni tudi glede zaposlovanja. Da v naslednjih treh letih pričakujejo več kot šestodstotno rast števila zaposlenih, jih je odgovorilo 37 odstotkov, kar je 10 odstotnih točk manj kot v lanski raziskavi. Dobra polovica vprašanih je odgovorila, da bodo z novim zaposlovanjem počakala do uresničitve ciljev glede rasti podjetja.

Okoli tretjina podjetij, vključenih v raziskavo, je imela več kot 10 milijard dolarjev letnega prometa, pri čemer je bila spodnja meja postavljena pri 500 milijonih dolarjev letnega prometa. Sodelovali so vodilni v podjetjih iz različnih gospodarskih panog, kot so avtomobilska industrija, bančništvo, infrastruktura, zavarovalništvo, upravljanje premoženja, biološke vede, proizvodnja, trgovina, tehnologija, energetika in telekomunikacije.

Arhiv

Zadnje novice

Vir

STA

2019

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar

2018

December

November

Oktober

September

Avgust

Julij

Junij

Maj

April

Marec

Februar

Januar